استقبال زوار از‌‌ موکب فراملیتی حضرت زهرا(س)
کد خبر: 3758724
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵

استقبال زوار از‌‌ موکب فراملیتی حضرت زهرا(س)

گروه بین‌الملل - در موکب حضرت زهرا(س)، که همبستگی میان ملت‌ها را نشان می‌دهد، شهروندانی از ۴ کشور به زائران اربعین خدمت‌رسانی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به عراق، موکب حضرت زهرا(س) واقع در حوالی عمود ۳۰۰ به عنوان محلی است که شهروندانی از چندین ملیت از جمله از کشورهای مختلف چون ترکیه، ایران، آذربایجان و عراق در آن فعالیت‌ می‌کنند.

به گفته محمدمهدی شباهات، شهروند ترکیه‌ای، موکب حضرت زهرا(س) به وسیله طلاب ترک مقیم قم‌ و نجف برپا شده و سومین سال است که به زائران مراسم‌‌ اربعین‌ خدمت‌رسانی‌ می‌کند. این موکب هر شب برای اسکان ۴۰۰ نفر نیز تدارک دیده است.

فعالیت این‌‌ موکب هر روز از صبح تا شب به طول‌ می‌انجامد و روزانه ۳ هزار استکان چای و ۶۰۰ غذا در آن آماده می‌شود و علاوه بر شهروندان ترکیه‌ای، اشخاصی از کشورهای آذربایجان، عراق و ایران نیز در آن‌ فعالیت می‌کنند.

موکب حضرت زهرا(س) که یک هفته پیش فعالیت خود را آغاز کرده تا ۲ روز بعد از اربعین نیز به زائران اربعین حسینی خدمت‌رسانی خواهد کرد.

محمدمهدی شباهات، مسئول این موکب، درباره اهمیت برگزاری مراسم اربعین‌ گفت: این اجتماع بزرگ به ما کمک می‌کند که همبستگی و همدلی میان مردم ملل مختلف را نشان‌ دهیم. از خدمت‌‌ به زائران‌‌ اربعین احساس بسیار خوشایندی داریم و همه سختی‌های این راه را با جان و دل‌ می‌پذیریم. چند روز پیش اینجا باران شدیدی باریده بود و همه ما از شدت باران به سختی افتادیم، اما‌ همان طور که می‌بینید اراده دوستانم برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین چندین برابر شده است. همچنین از‌ ترکمن‌های عراق نیز چندین نفر در این موکب به زائران‌ حسینی خدمت‌ می‌کنند.

حسن حیدر که شهروند ترکمن اهل تلافر عراق است در سخنان کوتاهی فعالیت‌ خود و دیگر ترکمن‎ها در موکب حضرت زهرا(س) را این گونه شرح داد: من و دیگر دوستانم‌ برای خدمت به زائران اربعین در اینجا حضور داریم و ترجمه‌ زبان شهروندان‌ ترکیه‎ای، آذربایجانی و عراقی‎ها را‌‌ انجام‌‌ می‎دهیم و تا جایی که‌ در توانمان‌‌ باشد در ارائه خدمات به زائران کمک خواهیم کرد.

captcha