دبيركل سازمان ملل به قربانيان مسلمان نسل‌كشی بوسنی ادای احترام كرد
کد خبر: 1063264
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۰

دبيركل سازمان ملل به قربانيان مسلمان نسل‌كشی بوسنی ادای احترام كرد

بان كی‌مون، دبيركل سازمان ملل متحد، ديروز، پنجم مردادماه، با حضور در محل بنای يادبود قربانيان مسلمان نسل‌كشی بوسنی در شهر «سربرننيتسا»، به روح آنان ادای احترام كرد.


گروه بين‌الملل: بان كی‌مون، دبيركل سازمان ملل متحد، ديروز، پنجم مردادماه، با حضور در محل بنای يادبود قربانيان مسلمان نسل‌كشی بوسنی در شهر «سربرننيتسا»، به روح آنان ادای احترام كرد.


به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «un.org»، بان كی‌مون ديروز، همراه با «باقر عزت بگوويچ»، عضو مسلمان شورای رياست جمهوری بوسنی، دسته گلی را بر بنايی كه نام قربانيان مسلمان نسل‌كشی سربرنيتسا بر آن حك شده بود، قرار داد و به آنان ادای احترام كرد.


بان كی‌مون، نخستين دبيركل سازمان ملل متحد است كه در محل دفن پنج هزار و 600 قربانی كشتار بوسنی كه دادگاه كيفری بين‌المللی نام «نسل‌كشی» را بر آن نهاد، حضور پيدا كرده است.


روز چهارشنبه، دبيركل سازمان ملل طی سخنانی در پارلمان بوسنی اظهاركرد: سازمان ملل در دوران جنگ بوسنی به خوبی، مسئوليت خود را انجام نداده است و جامعه بين‌الملل در جلوگيری از بروز نسل‌كشی در اين كشور شكست خورد.


وی همچنين واقعه نسل‌كشی مسلمانان در سربرنيتسا را يكی از سياه‌ترين فصل‌های تاريخ مدرن دانست.


يادآور می‌شود، «رادووان كارادزيچ» و «راتكو ملاديچ»، مسئولان سياسی و نظامی صرب‌های بوسنی متهم به سازماندهی كشتار و قتل‌عام در اين كشور، پس از سال‌ها گريز از دست قانون، در نهايت دستگير شدند و اكنون توسط دادگاه كيفری بين‌المللی به جرم نسل‌كشی محاكمه می‌شوند.

captcha