افزایش ۷۰ درصدی مقالات همایش ‌پژوهش‌های قرآنی/ تقدیر از ۴۰ پژوهشگر
کد خبر: 3259487
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶
حجت‌الاسلام اکبری خبر داد:

افزایش ۷۰ درصدی مقالات همایش ‌پژوهش‌های قرآنی/ تقدیر از ۴۰ پژوهشگر

گروه اندیشه: مسئول کمیته پژوهش‌های نهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی از رشد ۷۰ درصدی مقالات در سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد اکبری، مسئول کمیته پژوهش‌های نهمین همایش پژوهش‌های قرآنی، از افزایش چشمگیر سطح مقالات رسیده به دبیرخانه خبر داد.
اکبری در تشریح فعالیت‌های کمیته پژوهش‌های قرآنی در آستانه برگزاری بزرگ‌ترین رویداد قرآنی جهان اسلام اظهار داشت: بحمدالله سطح علمی مقالات ارسال شده به دبیرخانه پژوهش‌های قرآنی نسبت به سال گذشته چشمگیر بوده و بین ۶۰ تا ۷۰ درصد افزایش یافته است.
به گفته مسئول کمیته پژوهش‌های قرآنی، کارگروه ویژه‌ای برای افزایش کمی و ارتقای سطح کیفی آثار، در این دوره تشکیل گردیده که به طور مستقیم مشغول فعالیت است.
وی گفت: با توجه به تاکید نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه مبنی بر توسعه فعالیت‌های علمی و پژوهشی در صحنه بین‌المللی و مراکز علمی و دانشگاهی جهان اسلام، استقبال چشمگیری از سوی عالمان، دانشمندان، فرهیختگان و پژوهشگران خارج از کشور از این همایش صورت گرفته است.
مسئول کمیته پژوهش‌های قرآنی متذکر شد: در حال حاضر مرحله ارزیابی مقالات توسط هیئت داوران متشکل از حدود۴۰ نفر از استادان برجسته و شاخص دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در حال انجام است.
دکتر اکبری با اشاره به اینکه محور اصلی نهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی «قرآن کریم و فرهنگ وحیانی» است، افزود: موضوعاتی مانند مبانی و شاخص‌های فرهنگ اسلامی، ماهیت و ارکان فرهنگ اسلامی، آسیب‌شناسی، چالش‌ها و تعمیق فرهنگ اسلامی، فرهنگ اسلامی و مطالعات بین رشته‌ای و مقایسه تطبیقی فرهنگ اسلامی و فرهنگ غربی در این همایش به صورت مقاله ارائه خواهد شد.
وی اضافه کرد: انتخاب این محور با توجه به دغدغه‌ها، منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ، مهندسی فرهنگی و مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن و با رویکرد نامگذاری سال گذشته به عنوان «سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» بوده است و در این راستا مباحثی در نهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی در قالب مقاله، کتاب، پایان نامه و طرح پژوهشی، ارائه خواهد شد.
حجت‌الاسلام اکبری خاطرنشان کرد: ۵ نفر به عنوان نفرات برگزیده این همایش بین‌المللی انتخاب و در روز اختتامیه سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.
مسئول کمیته پژوهش‌های قرآنی یادآور شد: همچنین از ۳۵ نفر از نویسندگان آثار بر‌تر در روز ۳۱ اردیبهشت با حضور دانشمندان، پژوهشگران، فرهیختگان، قاریان، حافظان، داوران همایش، مسئولان کشوری و همه مشتاقان به ساحت مقدس قرآن کریم تجلیل به عمل خواهد آمد.
دکتر اکبری با اشاره به اینکه آثار ارسال شده به نهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی است، تصریح کرد: این آثار از کشورهایی نظیر عربستان، عراق، یمن، لیبی، فلسطین، مغرب، الجزایر، سوریه، افغانستان، انگلستان وب رخی کشورهای اروپایی، آفریقایی و آمریکای لاتین دریافت شده است.
مسئول کمیته پژوهش‌های قرآنی در پایان متذکر شد: در روز برگزاری نهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی در سه سالن جانبی، تعدادی از مقالات برگزیده توسط نویسندگان مقالات ارائه و مورد نقد و بررسی کار‌شناسان و داوران قرار خواهد گرفت.

captcha