دیدگاه مجید معارف درباره برگزیده همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی
کد خبر: 3308079
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴

دیدگاه مجید معارف درباره برگزیده همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی

گروه دانشگاه: استاد دانشگاه تهران درباره رتبه نخست نهمین دوره همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی گفت: شخصی که تحصیلات روانشناسی دارد، می‌تواند برگزیده همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، نهمین دوره همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی در حاشیه سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن 31 اردیبهشت‌ماه برگزار شد و برگزیدگانش را معرفی کرد.
مجید معارف عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه تهران در گفتگو با خبرگزاری ایکنا به حضور خود در این همایش در قالب هیئت ژوری اشاره کرد و گفت: من داوری مقالات رسیده به این همایش را انجام ندادم اما در مقام یکی از اعضای هیئت ژوری در این همایش حاضر شدم.
وی اظهار داشت: رسمی وجود دارد که بعد از برگزیده شدن مقالات توسط هیئت داوری، در جلسه‌ای و با حضور هیئت ژوری مقاله‌ ها ارائه و مورد بررسی قرار می‌گیرند. من هم یکی از اعضای این هیئت بودم و نظر خودم را درباره چند مقاله دادم که البته به معنای داوری نیست.
این استاد دانشگاه افزود: 15 مقاله توسط داوران برگزیده شده بوند که در پنج پنل مختلف بررسی شدند و من هم شاهد ارائه چهار مقاله بودم. دو مقاله از چهار اثر مورد تایید من بودند که مورد تشویق هم قرار گرفتند.
معارف درباره مهدیه سادات خشوعی که دارای مدرک دکتری در رشته روانشناسی عمومی است و توانسته در این همایش قرآنی حائز رتبه برتر شود، گفت: این مقاله شاید در مقوله مطالعات میان رشته‌ای قرار دارد زیرا در علوم میان‌رشته‌ای موضوعی می‌تواند هم به علم روانشناسی و هم به علوم قرآنی مرتبط شود.
وی در ادامه گفت: این مقاله توسط هیئت داوران بررسی و برگزیده شده است و من هم نمی‌توانم نظر آنها را زیر سوال ببرم ضمن اینکه اساسا داشتن مدرک دکترای روانشناسی رتبه برگزیده این همایش، بدون اشکال است.
معارف در پایان بیان کرد: شخصی که تحصیلات روانشناسی دارد می‌تواند برگزیده همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی باشد و اگر هم این مقاله با موضوع میان رشته‌ای ارائه شده باشد، مقاله خوبی بوده است.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عضو دانشگاه
|
-
|
۱۳۹۴/۰۴/۱۱ - ۰۰:۰۸
0
0
با سلام و احترام به نظرات وارده. از آنجا که به تمامی 700 اثر واصله به دبیرخانه همایش نقد های داوران فرستاده شده تا در جریان مشکلات و محاسن مقالات خود قرار گیرند، بنابر این تازمانی که مقالات برگزیده توسط صاحبان آنها اصلاح نگردد نمی توان مجموعه مقالات را منتشر کرد. در واقع سال گذشته هم که برخی دوستان پیگیر بودند تا مجموعه مقالات همایش دوره هشتم که قران کریم و تمدن اسلامی بود، قبل از برگزاری همایش منتشر شود، در جریان نبودند که ما مقالات برگزیده ای را چاپ می کنیم که اصلاحات علمی و ویرایشی داوران را انجام دهند. از طرفی مقالات برگزیده ای که در پنلهای جنبی همایش مورد نقد و ارزیابی هیات ژوری داوران قرار می گیرد، صاحبان این مقالات باید باز هم در اصلاح مقالاتشان به این نکات توجه داشته باشند. بنابراین مخاطبان همایش اجازه دهند تا مجموعه مقالات همایش در فرصت مقتضی منتشر شود. اگر اصلاحات توسط صاحبان مقالات صورت گیرد، می توان حداقل نشر الکترونیکی مجموعه مقالات را انجام داد. به امید چاپ مجموعه مقالات همایش پیش از زمان فراخوان همایش دوره دهم .

دوستان عزیز جهت رفع ابهامات ارزیابی همایش لطفا به خبری که چند روز پیش در سایت محترم ایکنا توسط دانشگاه ارسال شده مراجعه نمایند. ؛ عنوان خبر: توضیحات دانشگاه علوم و معارف قرآن درباره نحوه داوری آثار همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآن
captcha