فعالیت مستمر مؤسسه «ثامن الائمه(ع)» اصفهان با هشت شعبه
کد خبر: 3865586
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲

فعالیت مستمر مؤسسه «ثامن الائمه(ع)» اصفهان با هشت شعبه

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «ثامن الائمه(ع)» اصفهان به منظور استقبال قرآن آموزان و فراگیری آموزش‌های قرآن در سطح استان، اقدام به تشکیل هشت شعبه فعال کرده است.

به گزارش ایکنا؛ مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت ثامن الائمه(ع) استان اصفهان، مقارن با بیست سال فعالیت، مراسم جشن ویژه‌ای را به این منظور با حضور قرآن‌آموزان، مسئولان، مربیان این مرکز برگزار می‌کند.
همچنین مؤسسه قرآنی ثامن الائمه، به منظور دسترسی قرآن‌آموزان به این مرکز در سطح استان اصفهان، (شمال ـ جنوب ـ شرق ـ غرب  و در شهر خمینی شهر و نجف آباد) دارای هشت شعبه فعال است.
فعالیت‌های این مرکز به صورت حضوری و غیرحضوری به صورت رایگان و ترمیک انجام می‌شود که دوره‌های حضوری شامل روخوانی و روان‌خوانی، قرائت، مفاهیم، تجوید، تثبیت، حفظ قرآن کریم و غیره است. این مرکز در زمینه فضای مجازی چند سالی است که دوره تخصصی قرآن را از پایه تا مقاطع بالاتر آغاز کرده است که علاقه‌مندان می‌توانند برای این دوره در سایت http://www.samenquran.ir ثبت نام کنند.
مسعود ابوطالبی، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت ثامن‌الائمه(ع) اصفهان گفت: طرح گسترش حفظ قرآن کریم از دیگر طرح‌های شاخص این مؤسسه به نام «مدرسة القرآن» ویژه پایه‌های پنجم است که مجوز آن از سوی آموزش و پرورش دریافت شده است که دانش‌آموزان در کنار دروس تحصیلی، در مدت دو سال، موفق به حفظ کل قرآن کریم همراه با ترجمه می‌شوند. سال گذشته قریب به 300 دانش‌آموز علاقه‌مند در این طرح شرکت کردند و تاکنون موفق به 16 جزء قرآن کریم شده‌اند که تا پایان شهریورماه سال آینده حافظ کل قرآن خواهند شد.
همچنین یکی دیگر از ابتکاراتی که در مؤسسه انجام شده، آموزش تخصصی قرائت قرآن کریم ویژه نوجوانان پسر است که بتوان با استعدادیابی و کشف صدای خوب در علاقه‌مندان، به تربیت قاریان نوجوان ممتاز در مؤسسه اقدام کرد.
از دیگر فعالیت‌های این مؤسسه در بخش معارف و ارائه آموزش‌های کتب صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه و غیره است که از استقبال خوبی تاکنون برای این کلاس‌ها از سوی قرآن‌آموزان همراه بوده است.
همچنین مؤسسه ثامن الائمه(ع) در زمینه آموزش به کودکان، پیشتاز بوده و براین اساس، با کسب مجوز از سوی اداره آموزش و پرورش، اقدام به تأسیس مدرسه پیش‌دبستانی به نام «مسیر رحمت» کرده است، که غیر از سرفصل‌های مصوب آموزش و پرورش، کارهای خاص مذهبی، مناسبتی نیز انجام می‌شود.
مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت ثامن الائمه(ع)، فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی در اختیار دارد که تولیدات داخلی در این فروشگاه به معرض نمایش گذاشته شده و همچنین برخی از تولیدات داخلی این مرکز به کشورهای دیگر ارسال می‌شود. این مؤسسه در برگزاری مسابقات، همایش و محافل قرآنی نیز برنامه‌های ویژه‌ای را تا‌کنون در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده است.
یادآور می‌شود، مؤسسه قرآن و عترت ثامن‌الائمه(ع) در اصفهان، خیابان چهارباغ خواجو، روبروی درب صدا و سیما واقع شده است.

انتهای پیام
captcha