آموزش علوم و فنون تلاوت و قرائت در مؤسسه ثامن‌الائمه(ع)
کد خبر: 4047873
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶

آموزش علوم و فنون تلاوت و قرائت در مؤسسه ثامن‌الائمه(ع)

آموزش علوم و فنون تلاوت، قرائت تخصصی، ترجمه، مفاهیم و تفسیر قرآن و ... از جمله فعالیت‌هایی است که در مؤسسه ثامن‌الائمه(ع) اجرا می‌شود.

مؤسسه ثامن‌الائمه(ع)به گزارش ایکنا، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت ثامن‌الائمه(ع) یکی از مؤسسات فعال در استان اصفهان است که در این مطلب به معرفی اجمالی آن می‌پردازیم.

این مؤسسه در سال 1379 با هدف اعتلای فرهنگ قرآن در سطوح مختلف سنی، مرکز آموزش تخصصی قرائت قرآن را تأسیس کرد. مؤسسه قرآنی ثامن‌الائمه(ع) جزء هیئت مؤسس اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور و همچنین عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی اصفهان و دبیری مجمع مؤسسات قرآنی استان اصفهان را نیز عهده‌دار است.

از مهم‌ترین فعالیت‌های این مؤسسه می‌توان به آموزش علوم و فنون تلاوت، قرائت تخصصی، حفظ کلام‌الله مجید، ترجمه، مفاهیم و تفسیر قرآن، طرح‌های قرآنی ویژه خردسالان، آموزش اعتقادات، اهل‌بیت‌شناسی، احکام، اذان و نغمات دینی اشاره کرد.

برگزاری چندین دوره مسابقات کشوری قرائت، حفظ، تواشیح و خوشنویسی قرآن کریم، همایش تجلیل از اساتید قرآن، گروه نمایش عروسکی قصص قرآن نیز از دیگر فعالیت‌های این مؤسسه است.

این مؤسسه همچنین در حوزه انتشارات و عرضه محصولات فرهنگی با تولید آثار فرهنگی و توزیع بین‌المللی فعال است، پیش‌دبستانی‌های قرآنی نسیم رحمت، دبستان‌های دوره اول ابتدایی نسیم رحمت با رویکرد قرآنی، مراکز تخصصی حفظ قرآن همراه با تحصیل و برگزاری دوره‌های ویژه تربیت مربی قرآن نیز از دیگر حوزه‌هایی است که این مؤسسه در آن‌ها فعال است. این مؤسسه در سال 1393 به عنوان مؤسسه ممتاز بین هزار مؤسسه فعال قرآنی کشور شناخته شد.

مؤسسه فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت ثامن‌الائمه(ع) در حالی بیست و دومین سال فعالیت خود را سپری می‌کند که دارای هشت شعبه فعال است.

یادآوری می‌شود، سایت این مؤسسه به نشانی www.samenquran.ir در دسترس است. همچنین این مؤسسه به نشانی اصفهان، خیابان چهارباغ خواجو، روبروی درب صدا و سیما واقع شده است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha