حمایت مسلمانان آمریکا و ترکیه از حجاب بانوان در هند
کد خبر: 4037815
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴

حمایت مسلمانان آمریکا و ترکیه از حجاب بانوان در هند

مسلمانان هندی ساکن آمریکا و ترکیه با برپایی تجمعی به ممنوعیت حجاب در دانشگاه‌ها و مدارس ایالت کارناتاکا در هند اعتراض و از بانوان محجبه حمایت کردند.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از الجزیره، شورای مسلمانان هندی مقیم آمریکا تحصن‌های اعتراض‌آمیزی در شهرهای مختلف این کشور علیه ممانعت دانش‌آموزان و دانش‌آموزان مسلمان هندی از پوشش حجاب در ایالت کارناتاکای هند برگزار کرد.
 
این شورا تصاویر متعددی از این تحصن‌ها در شهرهای بوستون، شیکاگو و دالاس که فعالانی از ملیت‌های مختلف در آنها شرکت کرده‌اند، منتشر کرده است.
 
در همین راستا، گروهی از فعالان مدنی و شهروندان استانبول، دیروز یکشنبه اول اسفند، در مقابل کنسولگری هند تجمع کرده و با در دست داشتن پلاکاردها و سردادن شعارهای ضد نژادپرستی، ممنوعیت حجاب برای دانش‌آموزان و دانشجویان مسلمان کارناتاکای هند را محکوم کردند.
 
از سوی دیگر، خبر فوت یک جوان مسلمان در اثر شکنجه پلیس هند، خشم کاربران را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخته است.
 
طی ساعات گذشته هشتگ  #JusticeForZeeshanMalik  (عدالت برای زیشان مالک) در شبکه‌های اجتماعی هند دست به دست شد و کاربران خواستار تحقیق درباره فوت این جوان مسلمان 19 ساله شدند.
 
پلیس دهلی‌نو در 20 نوامبر گذشته (29 آبان) زیشان مالک را به اتهام سرقت یک جعبه سیگار بازداشت کرد و او را به زندان انداخت.
 
بر اساس گزارش رسانه محلی «مکتوب مدیا»، پلیس هند درباره اقدامات قانونی احتمالی که این جوان قرار بود با آن مواجه شود، اطلاعی به خانواده او نداده بود.
 
این گزارش می‌افزاید: در تماس تلفنی یک افسر پلیس با خانواده زیشان، به آنها خبر داده می‌شود که فرزندشان بیمار است و او را به بیمارستان منتقل کرده‌اند و وی درخواست دیدار خانواده خود را دارد. اما هنگامی که خانواده این جوان به بیمارستان رسیدند، متوجه شدند که او به سبب شکنجه در زندان جان باخته است.
 
تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، آثار زخم، کبودی و بخیه یک زخم بزرگ را نشان می‌دهد.
 
مکتوب مدیا می‌افزاید که تعدادی از دنده‌ها و استخوان‌های پای مالک نیز شکسته است و همین امر موجب شد که خانواده مالک داستان پلیس را تکذیب و نیروهای پلیس را به شکنجه فرزندشان تا حد مرگ متهم کنند. 

انتهای پیام
captcha