محصولات زیبایی حلال و اشتراک در استاندارد‌ها
کد خبر: 4058502
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۰

محصولات زیبایی حلال و اشتراک در استاندارد‌ها

گرایش جهانی به سمت مواد طبیعی و گیاهی‌، باعث شده برندهای چند ملیتی محصولات زیبایی بیشتر به سمت استاندارد‌های حلال بروند.

وقتی محصولات زیبایی حلال و طبیعی در استاندارد‌ها به اشتراک می‌رسند

به گزارش ایکنا  به نقل از Salam Gateway، شکاف بین محصولات زیبایی حلال و طبیعی در حال کاهش است، زیرا برندهای زیبایی حلال مواد طبیعی و گیاهی را در محصولات خود ادغام می‌کنند و شرکت‌های جهانی لوازم آرایشی از مواد ذاتا حلال استفاده می‌کنند.

آمنه عباس، مشاور زیبایی و مد در شرکت تحلیل بازار Euromonitor International، به Salam Gateway گفت: در اصل، اکثر مواد حلال منشأ غیر گوشتی دارند، بنابراین محصولات وگان‌(گیاهی) به‌طور پیش‌فرض معمولاً حلال هستند.

هر محصول زیبایی حلال الزاماً گیاهی نیست، زیرا برخی از آنها حاوی مواد تشکیل‌دهنده حیوانات مجاز ذبح شده طبق قوانین اسلامی هستند مانند حیوانات دریایی حلال یا موم و عسل.

با این حال، طبق تحقیقات محققان آسیایی که در مجله دانشگاهی Cosmetics منتشر شده است، ترکیبات مشتق شده از گیاه به طور فزاینده‌ای جایگزین مواد حیوانی در تولید لوازم آرایشی حلال می‌شوند تا شک و تردید را نسبت به سالم بودن آنها از بین برده و در بین مصرف‌کنندگان مسلمان و گیاهخوار مورد پذیرش قرار گیرند.

حسین اندونزیوالا، مدیر و متخصص تحقیقات بازار در شرکت Straits Research در هند، به Salam Gateway  گفت: بسیاری از اوقات، محصولات حلال دارای آرم حلال به عنوان محصول تمیز، با کیفیت، خالص و ایمن به شمار می‌روند.

او گفت که محصولات زیبایی طبیعی حلال گواهی شده اغلب از استانداردهای گواهینامه عملکرد خوب تولید (CGMP) پیروی می‌کنند که فرآیند تولید لوازم آرایشی را با کیفیت بالا تضمین می‌کند. این محصولات همچنین از استاندارد خطرات و راهنمایی نقاط کنترل بحرانی (HACCP) برای کاهش خطرات ناشی از عناصر بیولوژیکی و شیمیایی که لوازم آرایشی را ناایمن می‌کنند، پیروی می‌کنند.

وقتی محصولات زیبایی حلال و طبیعی در استاندارد‌ها به اشتراک می‌رسند

این متخصص تحقیقات بازار تصریح کرد: انتظار می‌رود موادی که برای تولیدات محصولات زیبایی حلال استفاده می‌شوند قابل ردیابی و اغلب حاوی تعداد زیادی غلیظ کننده (مانند موم کارناوبا)، حلال‌ها (روغن ذرت و آووکادو، روغن کنجد و پلی اتیلن گلیکول)، رنگ‌ها، عوامل ضد پیری (فلورتین) و عوامل سفید کننده پوست (ویتامین B3) باشند.

از آنجایی که محصولات زیبایی دارای گواهی حلال در بسیاری از سیستم‌های گواهی حلال نمی‌توانند حاوی مواد مضر باشند (مانند مواردی که توسط آژانس ملی تنظیم مقررات دارویی مالزی اعلام شده است)، معمولاً حاوی مواد آسیب‌رسان مانند سولفات‌ها و پارابن‌ها نیستند. در نتیجه، بسیاری از لوازم آرایشی حلال به مواد طبیعی متکی هستند و با محصولاتی که فاقد گواهینامه حلال هستند، اشتراک ایجاد می‌کنند.

محمد الکفراوی، مدیر عامل سازمان جهانی حلال در ایتالیا (WHA)، گفت: مفاهیم اخلاقی و طبیعی با اصول حلال مطابقت دارد، زیرا اصطلاح حلال شامل محصولاتی است که اخلاقی هستند. بنابراین، گواهی حلال در درجه اول یک گواهینامه اخلاقی است.

او گفت که حدود 45 درصد از شرکت‌های آرایشی بهداشتی دارای گواهینامه WHA، گواهی محصولات طبیعی را دارا هستند.

وقتی محصولات زیبایی حلال و طبیعی در استاندارد‌ها به اشتراک می‌رسند

از آنجایی که مصرف‌کنندگان مسلمان فعالانه به دنبال محصولات طبیعی و اخلاقی بیشتری هستند که حلال نیز باشند، شرکت‌ها تلاش خود را برای مطابقت با این خواسته‌ها افزایش می‌دهند. این امر از تعداد فزاینده برندهای زیبایی که هم محصولات دارای گواهی حلال و هم محصولات طبیعی را ارائه می‌دهند، مشهود است.

این شرکت‌ها شامل برندهای آمریکایی Lyda Beauty، Alzo International و Amara Beauty،L'Oréal  (فرانسه)، Unilever(بریتانیا/هلند)، Beiersdorf(آلمان)، Inglot (لهستان)، Inika Organic(استرالیا)، Breena Beauty(مالزی)، Iba Cosmetics (هند)، Wardah Cosmetics  (اندونزی) و PHB Ethical Beauty (بریتانیا) هستند.

طبق گزارش اقتصاد اسلامی شرکت 2022 دینار استاندارد، هزینه مسلمانان برای لوازم آرایشی در سال 2021 با 6.8 درصد افزایش سالانه به 70 میلیارد دلار رسیده و انتظار می‌رود تا سال 2025 به 93 میلیارد دلار برسد.

بازار محصولات مراقبت شخصی و آرایشی ارگانیک نیز پررونق است. شرکت تحقیقاتی مستقر در هند به نام  Allied Market Research اعلام کرده که انتظار می‌رود که ارزش این بازار در سال 2020 حدود 33.4 میلیارد دلار باشد و تا سال 2031 به 58.6 میلیارد دلار برسد که نشان از رشد مرکب 5.3 دارد.

ژائو پائولو داسیلوا الواس، رئیس دفتر بین‌المللی تولیدکننده لوازم آرایشی برزیلی Biozer da Amazônia، در این باره گفت: گواهی حلال برای برندهایی که به دنبال گسترش مرزهای بازار خود و دستیابی به جمعیت مسلمان در حال رشد جهانی هستند، ضروری است.

شرکت او گواهی حلال را از فدراسیون انجمن‌های مسلمانان در برزیل (FAMBRAS Halal) برای طیفی از ماسک‌ها و روغن‌های خود در سال 2019 و برای صادرات محصولات خود به کشورهای خاورمیانه دریافت کرد.

داسیلوا تأکید کرد: اگر می‌خواهید وارد بازارهای عربی شوید، گواهی حلال مهم است. این فرآیند و مواد مورد استفاده در محصولات را مشروعیت می‌بخشد و باعث می‌شود اعتماد مشتریان بالقوه شما به محصول تولیدی افزایش پیدا کند.

وقتی محصولات زیبایی حلال و طبیعی در استاندارد‌ها به اشتراک می‌رسند

Simbioze Amazônica و برندهای دیگر در کنار گواهی حلال، برچسب‌های دیگری را اضافه می‌کنند تا تضمین کنند مواد تشکیل دهنده آنها منشأ طبیعی دارند، این شرکت مهر COSMOS Natural را برای سه اسانس خود دریافت کرد و Biozer da Amazônia این گواهی را برای سایر محصولات تضمین می‌کند.

داسیلو گفت: داشتن برچسب حلال و طبیعی باعث شده است که این برند به‌راحتی محصولات خود را در خاورمیانه، ایالات متحده، کانادا، استرالیا و شیلی به بازار عرضه کند که این کار گسترش برنامه‌ریزی شده آن به اروپا را تسهیل می‌کند.

همچون این شرکت برزیلی، Spec-Chem Industry، سازنده چینی مواد آرایشی طبیعی است که بازارهای ایالات متحده و اروپا را تأمین می‌کند و در چندین گواهینامه از جمله COSMOS سرمایه‌گذاری کرده و گواهی حلال از شورای حلال آسیا و اقیانوسیه و گواهی گیاهی از انجمن گیاهخواران آمریکا را داراست.

مالزی نمونه‌های درستی از نحوه توسعه و فروش موفقیت‌آمیز محصولات زیبایی طبیعی حلال ارائه می‌دهد، زیرا این کشور دارای سیستم گواهی حلال بسیار پیشرفته‌ای است. برندهایی مانند Millefleur مالزیایی از فرمول‌های گیاهی دوستدار برای خطوط مراقبت از پوست خود استفاده می‌کنند که مقرون به صرفه و از نظر محیط زیست سالم هستند. این برند با استفاده از ترکیبی از روغن‌ها و عصاره‌های طبیعی، بازار انبوه افراد دوستدار محصولات طبیعی و حلال را به خود جذب می‌کند.

یکی دیگر از برندهای زیبایی مالزیایی که مصرف‌کنندگان حلال و آگاه از محیط زیست را راضی می‌کند،  Nurish Organiq است، برندی که طیف وسیعی از محصولات مراقبت از پوست را ارائه می‌دهد که توسط تیمی مجرب تولید شده است. این مجموعه حاوی عصاره‌های کاملاً طبیعی و مواد ارگانیک است و از رنگ‌های مصنوعی و روغن‌های معدنی اجتناب می‌کند.

در کشور همسایه سنگاپور، Handmade Heroes به عنوان برند زیبایی حلال طبیعی در این دولت‌شهر رشد کرده است و دامنه خود را به مالزی و سراسر جنوب شرق آسیا گسترش داده است.

مایک مؤسس و مدیر عامل سازنده محصولات زیبایی مستقر در مالزی به نام Indochine Natural Sdn Bhd  تأکید کرد که شفافیت ارائه شده توسط سیستم‌های صدور گواهینامه برای خطوط حلال و طبیعی، اعتماد مصرف‌کننده و فروش را افزایش می‌دهد.

او معتقد است: شفافیت بخش بزرگی از پیام‌های برند ما است.

گزارش از محمدحسن گودرزی

انتهای پیام
captcha