کودک خردسال غزه هشت ماهه حافظ کل قرآن شد + عکس
کد خبر: 4059570
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸

کودک خردسال غزه هشت ماهه حافظ کل قرآن شد + عکس

رشاد ابوراس، کودک خردسال فلسطینی موفق شده است در مدت هشت ماه حفظ قرآن کریم را به پایان برساند تا امسال عنوان کوچکترین حافظ قرآن غزه را از آن خود کند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، رشاد ابوراس، کودک خردسال در نوار غزه موفق شده است در مدت هشت ماه حفظ قرآن کریم را به پایان برساند تا امسال کوچکترین حافظ قرآن غزه باشد.

 پدر رشاد می‌گوید: او برای آموزش قرآن به مدرسه پیروان دین پیوست و یکی از مهم‌ترین چیزهایی که احساس کردم این بود که خداوند خیر فرزندم را می‌خواهد که عنایت کرده در این سن کم جزء حافظان قرآن باشد.

پدر رشاد ادامه داد: همواره برایش دعا می‌کردم که «اللهم اجعله هاديًا مَهْديًّا واهدِ به: خدايا او را هدايت كن و به واسطه او ديگران را نيز هدايت فرما». هر وقت به صورتش نگاه می‌کنم، این دعا را می‌خوانم. صبح‌ها بیدار می‌شوم و می‌بینم که او خواب است، دستم را روی سرش می‌گذارم و این دعا را می‌خوانم و سپس بر پیشانی او بوسه می‌زنم.

وی افزود: زمانی که رشاد حفظ قرآن را به پایان رساند، احساس کردم که خداوند اجابت کرده و هدایت را در وجود او قرار داده است، زیرا قرآن بزرگترین هادی بشر است.

معلم رشاد که حفظ قرآن را به او آموخته است، هم می‌گوید: حفظ قرآن حول سه موضوع است: اولیا، خانواده و مدرسه، مدرسه به این فکر افتاده است که این کودک روزی حافظ می‌شود و موضوع آسانی نیست، بلکه نیاز به جدیت، همت و فداکاری دارد.

وی افزود: آموزش حفظ سوره کهف به رشاد وقت زیادی از ما گرفت. آموزش حفظ قرآن طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌های خاص خود را دارد، اما زندگی با قرآن چیز دیگری است و متضمن گشایش‌هایی است که خداوند در علوم دیگر قرار نداده است.

پدر رشاد به پدر و مادرها توصیه کرد و گفت: کسی گمان نکند که قرآن سد راه جوینده علم است؛ بلکه قرآن راه هدایت انسان است. خداوند متعال می‌فرماید: «بل هو آيات بينات في صدور الذين أوتوا العلم»؛ بنابراین به خدا قسم اگر فرزندانتان را قرآنی تربیت کنید برای شما و آنها در دنیا و آخرت رستگاری است.

انتهای پیام
captcha