از وصیت قرآنی شهید فلسطینی تا راهپیمایی دفاع از مسجد الاقصی
کد خبر: 4059668
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
با تحولات فلسطین؛

از وصیت قرآنی شهید فلسطینی تا راهپیمایی دفاع از مسجد الاقصی

تبدیل شدن مراسم تشییع پیکر شهید نوجوان فلسطینی به راهپیمایی بزرگ ضد صهیونیستی، محکومیت اعدام‌های میدانی رژیم اشغالگر از سوی گروه‌های مقاومت، یورش صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی و راهپیمایی علمای دینی در غزه از جمله تازه‌ترین تحولات مربوط به فلسطین است.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، جمع کثیری از مردم فلسطین امروز پیکر غیث یامین، نوجوان فلسطینی را که شب گذشته در حمله نظامیان صهیونیست به شهر نابلس به شهادت رسیده بود، تشییع کردند.

مراسم تشییع پیکر شهید غیث در نابلس به یک راهپیمایی گسترده ضد صهیونیستی تبدیل شد و شرکت‌کنندگان در آن با خشم علیه اشغالگران شعار سر دادند.

رسانه‌های فلسطینی بخشی از وصیتنامه این شهید را منتشر کردند که در آن نوشته است: اگر توانستید برای شادی روح من قرآن هدیه کرده و نام مرا در صفحه اول آن بنویسید.

وصیت شهید فلسطینی به هدیه کردن قرآن تا راهپیمایی دفاع از مسجد الاقصی در غزه

حمله شب گذشته نظامیان رژیم صهیونیستی  به منطقه پیرامون مقبره حضرت یوسف(ع) در شهر نابلس به شهادت یک نوجوان فلسطینی و زخمی شدن دست‌کم 77 نفر منجر شد. این نوجوان از ناحیه سر مورد اصابت گلوله واقعی صهیونیست‌ها قرار گرفت.

جنبش جهاد اسلامی شهادت این نوجوان 16 ساله فلسطینی را تسلیت گفت و تأکید کرد: اقدام نظامیان رژیم صهیونیستی در قتل خونسردانه کودک فلسطینی در چارچوب تروریسم سازمان‌یافته‌ای است که توسط نیروهای اشغالگر، سران آن و باندهای شهرک‌نشینان علیه مردم ما اعمال می‌شود.

رام الله و گروه‌های مقاومت محکوم کردند

این جنبش افزود: آحاد مردم فلسطین در مقابل ظلم مکرر صهیونیستی عقب‌نشینی نخواهند کرد و از وظیفه مقدس خود که با راه‌اندازی تیپ گردان‌های قدس در نابلس تجلی یافت از مبارزه دست برنخواهند داشت و به دشمن از پایداری و استواری مجاهدانش تا شکست آن درس می‌دهند.

جهاد اسلامی تصریح کرد: مردم قهرمان ما و نیروهای فعال مقاومت خواهان تشدید مقاومت از هر راه و روشی هستند که به این اشغالگری نفرت‌انگیز لطمه بزند و از ثبات آن در سرزمین ما جلوگیری کند.

وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با بیان اینکه، تروریسم رژیم اشغالگر اسرائیل هر روز شدت گرفته و عمداً کودکان را هدف قرار می‌دهد، گفت: شهادت غیث یمین در امتداد سلسله اعدام‌های میدانی و خودسرانه این رژیم اشغالگر است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما پاسخ قهرمانانه مردم خود را در نابلس، به عیاشی شهرک‌نشینان در حواره که سعی در توهین به پرچم فلسطین و لگد مال کردن  آن داشتند و همچنین حماسه قهرمانانه مردم و مردان مقاومت را در دفع تجاوزات شهرک‌نشینان به مقبره یوسف و منطقه شرقی نابلس تمجید می‌کنیم.

در این بیانیه آمده است: جنایت رژیم اشغالگر علیه سرزمین، مردم و اماکن مقدس ما، عزم ما را برای ایستادگی، مقابله و مقاومت بیشتر می‌کند و دست قهرمانان انتفاضه را در همه شهرها و اردوگاه‌های کرانه باختری می‌فشاریم و تأکید می‌کنیم که خط مشی مقاومت تنها راه پاسخ به دشمن صهیونیستی و توقف شهرک‌سازی‌هاست.

قدس محور مناقشه باقی خواهد ماند

جمیل مزهر، معاون دبیر کل جبهه خلق برای آزادی فلسطین نیز امروز در یک نشست خبری در غزه تأکید کرد: قدس محور مناقشه و قلب هویت ملی فلسطین باقی خواهد ماند. ما بر گزینه راهبردی خود در آزادسازی فلسطین از بحر تا نهر تأکید می‌کنیم.

او تشدید اشکال مختلف عملیات‌های مقاومت را راه اساسی و کارساز برای مقابله با شهرک‌سازی صهیونیستی خواند و تأکید کرد: توطئه‌ها برای به شکست کشاندن قدرت‌های مقاومت ناکام است.

مزهر گفت: تحولات جهانی درها را به روی گزینه‌های جدید ملت‌های جهان گشوده است تا از طریق آن استقلال خود را از جوانب مختلف بازیابند.

این شخصیت فلسطینی همچنین خواستار برگزاری انتخابات سراسری فلسطین شد و گفت: سازمان آزادی‌بخش فلسطین تنها نماینده قانونی ملت فلسطین است و ما می‌خواهیم آن را از یکه تازی عده‌ای نجات دهیم.

مقاومت فلسطین همزمان با ارسال پیام به میانجی‌ها مبنی بر اینکه به هیچ وجه اجازه نمی‌دهد راهپیمایی پرچم‌ صهیونیست‌ها از بخش قدیمی قدس عبور کند  با پیش‌بینی احتمال وقوع درگیری نظامی در روزهای آینده سطح آماده‌باش خود را در داخل نوار غزه افزایش داد.

آماده‌باش مقاومت برای مقابله با راهپیمایی پرچم صهیونیست‌ها

منابعی در مقاومت در گفت‌وگو با روزنامه لبنانی الاخبار گفته‌اند که سران مقاومت اظهارات و اقدامات دشمن در شهر قدس اشغالی را دنبال می‌کنند و برای رویارویی با هر اقدام تحریک آمیز شهرک‌نشینان صهیونیست در برگزاری راهپیمایی پرچم با عبور از محله باب العامود در بخش قدیمی قدس تا داخل مسجد الاقصی آماده می‌شوند.

این منابع افزودند: مقاومت نیز آنچه را که در نوار غزه می‌گذرد، به‌ویژه فعالیت هواپیماهای شناسایی از هر نوع، جاسوسی و انتحاری که به‌شدت بر فراز مناطق مختلف نوار غزه پرواز می‌کنند، دنبال می‌کند و سطح هوشیاری خود در سطوح مختلف برای آمادگی امکان نبرد با دشمن بالا برده است.

بنی گانتز، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیروز اعلام کرد که راهپیمایی پرچم‌ که قرار است یکشنبه هفته آینده برگزار شود، علی‌رغم تهدیدهای گروه های مقاومت در روال همیشگی خود برگزار می‌شود .

یورش صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی

جمعی از شهرک‌نشینان صهیونیست امروز با پشتیبانی نظامیان اشغالگر وارد صحن‌های مسجد الاقصی شدند.

وصیت شهید فلسطینی به هدیه کردن قرآن تا راهپیمایی دفاع از مسجد الاقصی در غزه

وزارت اوقاف در نوار غزه نیز دیروز یک راهپیمایی را با عنوان ای قدس همه ما فدای تو می‌شویم ترتیب داد که علما و روحانیون و شخصیت های دینی در آن شرکت کرده و حمایت خود را از مسجد الاقصی اعلام کردند.

انتهای پیام
captcha