همبستگی اتحادیه علمای مسلمان با مردم زلزله‌زده افغانستان
کد خبر: 4066210
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۲

همبستگی اتحادیه علمای مسلمان با مردم زلزله‌زده افغانستان

اتحادیه جهانی علمای مسلمان کشته شدن جمعی از مردم افغانستان در زلزله روز گذشته را به مردم و دولت این کشور و بازماندگان این حادثه تسلیت گفت و خواستار کمک‌رسانی فوری به زلزله‌زدگان شد.

پیام تسلیت اتحادیه جهانی علمای مسلمان به مناسبت زلزله افغانستان // امادهبه گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اتحادیه جهانی علمای مسلمان، اتحادیه جهانی علمای مسلمان همبستگی خود را با مردم و دولت افغانستان در مصیبت ناشی از زلزله این کشور اعلام کرد.

در بیانیه‌ای که از سوی علی القره داغی دبیر کل اتحادیه جهانی علمای مسلمان صادر شد این سازمان همبستگی خود را با مردم افغانستان اعلام کرد. وی از طرف اتحادیه این حادثه را به امارت اسلامی، مردم افغانستان و خانواده‌های قربانیان تسلیت گفته و از خداوند متعال برای آنان صبر و شکیبایی و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت کرد.

قره‌داغی تأکید کرد که امداد رسانی به زلزله‌زدگان یک وظیفه شرعی است و از کشورهای اسلامی، مؤسسات خیریه و بشردوستانه و نیکوکاران خواست تا به امدادرسانی عاجل بپردازند.

در این بیانیه آمده است: اتحادیه جهانی علمای مسلمان همبستگی کامل خود را با بازماندگان زلزله در دو ولایت جنوب شرقی این کشور که منجر به کشته شدن بیش از 1000 نفر و زخمی شدن صدها نفر و آسیب دیدن صدها خانه شد، اعلام می‌دارد.

این اتحادیه همچنین مراتب تسلیت و همدردی صمیمانه خود را به مردم و دولت افغانستان ابراز می‌دارد و از خداوند متعال می‌خواهد که جان‌باختگان را مورد رحمت خود قرار دهد و بهترین پاداش را به آنان عطا کند وبه خانواده‌ها و عزیزانشان صبر و آرامش، به مجروحان شفای عاجل و سلامتی عطا فرماید.

این اتحادیه از کشورهای اسلامی، موسسات خیریه و بشردوستانه و نیکوکاران خواست که در زمینه زکات و صدقه‌های عمومی و غیر آن، وظیفه امدادرسانی عاجل را انجام دهند.

انتهای پیام
captcha