مرحله شهرستانی مسابقات قرآن در استان تهران آغاز شد + فیلم
کد خبر: 4067969
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵

مرحله شهرستانی مسابقات قرآن در استان تهران آغاز شد + فیلم

مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه در استان تهران از صبح امروز 11 تیرماه آغاز شده و تا 23 تیرماه در مناطق مختلف این استان ادامه خواهد داشت.

آغاز مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن در استان تهران + فیلم

به گزارش ایکنا، با پایان یافتن زمان ثبت‌نام چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، مرحله شهرستانی این مسابقات در استان‌های مختلف کشور به مرور آغاز شده و این مرحله تا نیمه‌های مردادماه ادامه خواهد داشت.

این مرحله از مسابقات در استان تهران از صبح امروز 11 تیرماه در دو بخش بانوان و آقایان آغاز شده و در شهرهای مختلف تهران تا روز 23 تیرماه ادامه خواهد داشت.


بیشتر بخوانید:

اعلام زمان برگزاری مسابقات قرآن شهرستان‌های استان تهران + جدول زمانی

آغاز ثبت‌نام چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف


بر همین اساس امروز شنبه 11 تیرماه مسابقات در بخش آقایان با حضور شرکت‌کنندگانی از مناطق غرب شهر تهران، جنوب‌غرب شهر تهران و ناحیه سه برگزار می‌شود. مسابقات این مناطق به مدت دو روز و در بقعه شیخ طرشتی واقع در محله طرشت تهران برگزار خواهد شد. همچنین در این منطقه 93 شرکت‌کننده در بخش آقایان حضور دارد.

در بخش بانوان نیز مسابقات با حضور شرکت‌کنندگانی از همین مناطق (غرب شهر تهران، جنوب‌ غرب شهر تهران و ناحیه سه) و به میزبانی آستان مقدس امامزاده حسن(ع) برگزار خواهد شد. مسابقات در بخش بانوان در این منطقه از امروز آغاز شده و به مدت سه روز(11 تا 13 تیرماه) ادامه دارد. در بخش بانوان این منطقه 202 شرکت‌کننده حضور دارند.

همچنین در بخش بانوان و از امروز شاهد آغاز رقابت شرکت‌کنندگان شهرری، ورامین، پاکدشت و جنوب‌شرق تهران نیز خواهیم بود. مسابقات این مناطق تا 13 تیرماه و به میزبانی آستان بقعه شیخ صدوق شهرری در جریان خواهد بود. در این منطقه 270 شرکت‌کننده حضور دارند.

یادآوری می‌شود این مسابقات در سایر مناطق استان تهران تا روز 23 تیرماه در جریان خواهد بود. مرحله شهرستانی این دوره همچون دوره‌های اخیر به صورت تجمیعی (حضور شرکت‌کنندگان چند شهر نزدیک به هم در یک شهر و رقابت نمایندگان آن شهرها با یکدیگر) برگزار می‌شود.

برگزیدگان این مرحله از مسابقات به مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن راه خواهند یافت. مرحله استانی نیز از اواخر مردادماه آغاز می‌شود.

مسابقات سراسری قرآن هر سال به همت سازمان اوقاف و امور خیریه از مرحله شهرستانی شروع می‌شود و با برگزاری مراحل استانی و کشوری و معرفی برترین قاریان، حافظان، مرتلان، مؤذنان، دعاخوانان، گروه‌های تواشیح و ... در دو بخش بانوان و آقایان به کار خود پایان می‌دهد. 

انتهای پیام
captcha