تغییر زمان برگزاری آزمون بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 4074940
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸

تغییر زمان برگزاری آزمون بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن

زمان برگزاری آزمون بخش معارفی از مجموعه بخش‌های چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به تعویق افتاد و در دهه پایانی مردادماه برگزار خواهد شد.

تغییر زمان برگزاری آزمون بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن

به گزارش ایکنا، زمان برگزاری آزمون بخش معارفی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه به دلیل مشکلات فنی و زیرساختی سامانه آزمون به تعویق افتاد.

بر اساس برنامه از قبل اعلام شده مقرر شده بود تا آزمون آزمایشی این بخش از مسابقات سراسری قرآن کریم روز یکشنبه 9 مرداد و آزمون اصلی نیز روز 12 مردادماه برگزار شود که به دلیل نقص به وجود آمده به تعویق افتاده است.

بر همین اساس برنامه زمانی اعلام شده از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برای برگزاری آزمون آزمایشی که جهت آشنایی متسابقین با سامانه آزمون و برطرف کردن مشکلات احتمالی در نظر گرفته شده است، به روز دوشنبه 24 مردادماه و آزمون اصلی نیز به روز چهارشنبه 26 مردادماه تغییر یافته است.

مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه تعویق برگزاری آزمون را روز گذشته از طریق پیام کوتاه به تمامی شرکت‌کنندگان در این بخش اطلاع داده است.

یادآور می‌شود، نشانی سامانه شرکت در آزمون‌ها http://azmoon.kavano.org بوده و شرکت‌کنندگان برای ورود به این سامانه می‌توانند از کد ملی به عنوان نام کاربری و شماره همراهی که در زمان ثبت نام در سامانه ثبت کرده‌اند به عنوان رمز عبور استفاده کنند.

بخش معارفی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته‌های تفسیر عمومی قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم حکمت‌های نهج‌البلاغه و ترجمه و مفاهیم صحیفه سجادیه و در دو مرحله استانی و نهایی برگزار می‌شود(بخش نهایی نیز در دو مرحله مقدماتی و فینال برگزار خواهد شد). میزبان مرحله کشوری این بخش از مسابقات آذرماه امسال و به میزبانی استان قم برگزار می‌شود.

در بخش معارفی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم مجموعاً ۲۰ هزار و ۱۰۸ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که شامل ۱۲۱۴۵ نفر در رشته تفسیر عمومی قرآن کریم، ۵۵۲۲ نفر در رشته ترجمه نهج‌البلاغه و ۲۴۴۱ نفر در رشته ترجمه صحیفه سجادیه می‌شود.

چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در سه بخش آوایی(قرائت و حفظ قرآن کریم)، نغماتی(اذان، دعاخوانی و مدیحه‌سرایی) و معارفی(تفسیر عمومی قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم حکمت‌های نهج‌البلاغه و ترجمه و مفاهیم صحیفه سجادیه) برگزار می‌شود.

سمیه عیادی

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha