درخواست نام‌گذاری مسابقات بین‌المللی قرآن مصر به نام استاد شعیشع
کد خبر: 4077968
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸

درخواست نام‌گذاری مسابقات بین‌المللی قرآن مصر به نام استاد شعیشع

خانواده استاد ابوالعینین شعیشع از وزارت اوقاف مصر تقاضا کرده است که دور آتی مسابقات بین‌المللی قرآن این کشور به نام و در گرامیداشت یاد و خاطره این استاد فقید برگزار شود.

مرحوم استاد ابوالعینین شعیشع، قاری شهیر مصری

به گزارش ایکنا به نقل از صدی البلد، خانواده مرحوم استاد ابوالعینین شعیشع، شیخ القراء مصر از محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف این کشور خواست، مسابقه بین‌المللی قرآن کریم مصر را که قرار است بیست و نهمین دوره آن در سال 2023 برگزار شود، به نام استاد شعیشع نامگذاری کند.

محمد عوض الیمانی، نوه استاد شعیشع در اظهاراتی گفت: این تقاضای کلی از سمت خانواده استاد و دوستداران اوست که به مناسبت یکصدمین سالروز ولادتش، وزارت اوقاف یاد او را که به عنوان مشاور وزارتخانه مذکور هم خدمت کرده بود، زنده کند.


بیشتر بخوانید:

عمری تلاش شعیشع برای احیای سبک‌های اصیل قرائت قرآن + فیلم

مرحوم شعیشع: رهبر ایران خوی پیامبران را دارد + فیلم


الیمانی گفت: از وزیر ارشاد تقاضا داریم بیست و نهمین دوره مسابقه بین‌المللی قرآن کریم به نام قاری بزرگ ملقب به پادشاه مقام صبا برگزار شود.

وزیر اوقاف مصر اخیراً اعلام کرد که بیست و نهمین مسابقه بین‌المللی قرآن کریم چهارم فوریه 2023 میلادی مطابق با 13 رجب 1444 هجری قمری(برابر با 15 بهمن) برگزار می‌شود. برگزیدگان این مسابقه در طول مراسم سالانه‌ای که ماه رمضان  برگزار می‌شود، تجلیل می‌شوند.

به گفته وزیر مصری، شرکت در این مسابقه از خارج از مصر از طریق دعوتنامه‌های رسمی انجام می‌شود. وزارت اوقاف از طریق وزارت امورخارجه مصر دعوتنامه‌های رسمی به نهادهای دینی ارسال می‌کند. مشارکت از داخل و ضوابط شرکت در این مسابقه به‌زودی اعلام خواهد شد.

استاد شعیشع به بسیاری از کشورهای جهان مسافرت کرده و در آن‌جا به تلاوت قرآن پرداخته بود که از آن جمله می‌توان به کشورهای فرانسه، ترکیه، انگلیس، یوگسلاوی سابق، سومالی، اردن، سوریه، فلسطین، لبنان، ایران و کویت اشاره کرد.

استاد شعیشع ۲۳ ژوئن ۲۰۱۱ برابر با دوم تیر ماه سال 1390 هجری شمسی در سن 89 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

انتهای پیام
captcha