تهدید به بمب‌گذاری مسجدی در کانادا
کد خبر: 4113013
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴

تهدید به بمب‌گذاری مسجدی در کانادا

مسجد شهر همیلتون در کانادا به اقدام تروریستی بمب‌گذاری تهدید شد.

تهدید به بمب‌گذاری مسجدی در کانادابه گزارش ایکنا به نقل از CBC، مسئولان مسجد جامع ابراهیم در مرکز شهر همیلتون با بیان اینکه روز جمعه، 16 دی به بمب‌گذاری در این مکان عبادی تهدید شده‌اند، این حادثه را ناراحت‌کننده خواندند.

پس از تخلیه مسجد توسط پلیس، بمبی پیدا نشد. این مسجد در سال 2016 هم دچار آتش‌سوزی شده بود.

در بیانیه‌ای که روز شنبه، 17 دی در صفحه فیس‌بوک این مسجد منتشر شد، آمده است: به دلیل برگزاری نماز جماعت، مسجد جامع ابراهیم را تهدید به بمب‌گذاری کردند.

سید هاشمی، امام مسجد در این باره گفت که این تهدید بعد از نماز جمعه، درست بعد از ساعت 2 بعدازظهر صورت گرفته است که حدود 400 نفر در ساختمان مسجد بودند.

به گفته هاشمی، رئیس پلیس همیلتون از او خواسته بود به دلیل تهدید به بمب‌گذاری در اسرع وقت ساختمان را تخلیه کنند. تهدید از طرف یک خط ناشناس به مسجد اعلام شد.

هاشمی توضیح داد: همه وحشت‌زده بودند. پلیس و یک جوخه ضد بمب‌گذاری ساختمان را بررسی کردند اما بمبی پیدا نشد. خیابان کینگ (محل مسجد) برای چند ساعت بسته بود و پلیس به تحقیق ادامه داد.

در بخش دیگری از بیانیه مسجد در فیس‌بوک آمده است: در حال حاضر، می‌دانیم که ممکن است بسیاری عمیقا نگران اوضاع باشند. مسجد ما در سال 2016 با یک آتش‌سوزی جدی توسط یک فرد با عقاید اسلام‌هراسانه که می‌خواست به جامعه مسلمان آسیب برساند، مواجه شد.

حوالی ساعت 11 شب 14 سپتامبر 2016، ورودی مسجد دچار آتش‌سوزی شد. مرد 39 ساله‌ای که به آتش‌افروزی اعتراف کرده در مِی 2017 به 25 ماه حبس محکوم شد.

آندره هورواث(Andrea Horwath)، شهردار همیلتون روز شنبه بیانیه‌ای صادر کرد و گفت که از تهدید بمب‌گذاری وحشت‌زده شده است.

هوارث در این بیانیه گفت: تهدید برای جامعه مسلمان ما تهدیدی برای همه ما است.

شهردار همیلتون همچنین بر تعهد شهر به ادامه مقابله با اسلام‌هراسی و نفرتی که به طور خاص جامعه مسلمان را هدف قرار می‌دهد تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha