آغاز تحقیقات پلیس در مورد تهدید زن محجبه در متروی تورنتو
کد خبر: 4128073
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱

آغاز تحقیقات پلیس در مورد تهدید زن محجبه در متروی تورنتو

شورای ملی مسلمانان کانادا(NCCM) تلاش برای حمله به یک زن محجبه در متروی تورنتو را محکوم کرد، در عین حال پلیس گفته است که مظنونان را فراخوانده و تحقیقات در مورد این حادثه همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از CBC، شورای ملی مسلمانان کانادا(NCCM) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که از پلیس می‌خواهد این حادثه را جنایتی با انگیزه نفرت تلقی کند.

این شورا گزارش داد که زن محجبه توسط مردی که چاقوی بزرگی را در مترو تورنتو و بین ایستگاه متروپولیتن وان و ایستگاه فینچ وست حمل می‌کرد، تهدید شد.

این شورا در بیانیه‌ای اعلام کرد که بانوی مسلمان مجبور به فرار در چند واگن شد تا اینکه یکی از مسافران با زدن زنگ هشدار اضطراری قطار به او کمک کرد.

این حادثه در 9 مارس (18 اسفند) در حدود ساعت 5 بعد از ظهر رخ داد.

براساس گزارش شورای ملی مسلمانان کانادا گفت که مرد مهاجم از زن سؤالاتی در مورد مسلمانان و اسلام پرسید و از او سؤال کرد اگر کسی به سر او ضربه بزند و فرار کند، او چه خواهد کرد. گفته می‌شود که او قبل از اینکه چاقو را از کوله پشتی‌اش بیرون بیاورد، به او گفت: می‌دانی ما با افرادی مثل تو (زنان محجبه) چه می‌کنیم.

پلیس گفته است که مظنونان را  فراخوانده و تحقیقات در مورد این حادثه همچنان ادامه دارد.

نادیا حسن، از مدیران شورای ملی مسلمانان کانادا در بیانیه‌ای گفت: این اولین بار نیست که ما شاهد حمله اسلام‌هراسی به یک زن مسلمان محجبه در سیستم حمل و نقل عمومی هستیم. در این کشور مشکلی وجود دارد که در آن فضاهایی که اکثر کانادایی‌ها آن را به طور بدیهی امن می‌دانند برای زنان مسلمان و رنگین‌پوستان امن نیست. موج اخیر حملات برای پلیس تورنتو هشدار دهنده و زمان تغییر فرا رسیده است.

انتهای پیام
captcha