آیین بزرگداشت شهید چمران در کاشان برگزار شد
کد خبر: 4149411
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷

آیین بزرگداشت شهید چمران در کاشان برگزار شد

مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت مصطفی چمران و 87 شهید پایگاه شهید چمران شرکت نساجی کاشان، شب گذشته، 30 خردادماه در این پایگاه بسیج برگزار شد.

آیین بزرگداشت شهید چمران در کاشانبه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت مصطفی چمران و 87 شهید پایگاه شهید چمران شرکت نساجی کاشان، شب گذشته، 30 خردادماه در سالن اجتماعات این پایگاه بسیج با حضور کارگران و بسیجیان حوزه کارگری برگزار شد.

در این مراسم سردار جواد ملکی از فرماندهای دفاع مقدس با اشاره به پیام امام خمینی(ره) به‌مناسبت شهادت دکتر چمران، اظهار کرد: انسان‌ساز، سردار پرافتخار اسلام، مجاهد بیدار و متعهد و سرباز جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در لبنان و ایران واژه‌هایی هستند که امام عزیز در پیام خود در وصف شهید چمران اشاره کردند که در مورد اینها کتاب‌ها باید نوشت.

وی با اشاره به تشکیل ستاد جنگ‌های نامنظم در ابتدای جنگ از سوی این شهیدوالامقام گفت: ولایتمداری از جمله خصوصیت‌های دکتر مصطفی چمران بود؛ هر کس که می‌خواهد در مسیر  شهید چمران گام بردارد باید تابع ولایت مطلقه فقیه باشد. ولایت مطلقه فقیه خورشید اسلام است و هرکس از آن کناره‌گیری کند خود را محروم کرده است.

این فرمانده دفاع مقدس با استناد به فرموده امام راحل که مردم ایران اسلامی را بهتر از مردم زمان پیامبر دانستند، افزود: در دوران پیامبر اسلام علی‌رغم اینکه علی(ع) در غدیر خم به امامت و ولایت بعد از پیامبر(ص) منصوب شد، اما بسیاری از مسلمانان بعد از رحلت پیامبر(ص)، امام علی(ع) را تنها گذاشتند و ایشان 25 سال خانه‌نشین شدند، چراکه زمانه به گونه‌ای شده بود که بیش از هزار منبر در آن دوران، امام علی(ع) را دشنام می‌دادند، اما در جمهوری اسلامی مردم جامعه ما ثابت کردند که بهتر از مردم آن دوران هستند و سند این افتخار، تقدیم بیش از 200 هزار شهید بود که تقدیم انقلاب و دفاع از اسلام و میهن شد و این مردم امام امت را تنها نگذاشتند.

یادآور می‌شود، برگزاری دعای توسل با نوای جواد شیخی، مداح اهل بیت(ع)، دکلمه‌خوانی دختر نوجوان الینا حق‎پرست در مدح شهید چمران و اجرای گروه سرود طوبی و برپایی نمایشگاه کتاب از دیگر برنامه‌های مراسم گرامیداشت سالگرد شهید چمران و 87 شهید کارگر پایگاه شهید چمران بود.

جواد کریمی

انتهای پیام
captcha