از طواف قدوم صدها هزار زائر در مکه تا ترجمه 20 زبانه خطبه عرفه + فیلم
کد خبر: 4150130
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳

از طواف قدوم صدها هزار زائر در مکه تا ترجمه 20 زبانه خطبه عرفه + فیلم

صدها هزار زائر بیت‌الله الحرام در آغاز موسم حج، با انجام طواف قدوم در مکه مکرمه آماده انجام مناسک اصلی حج امسال می‌شوند.

به گزارش ایکنا به نقل از مکه، امروز یک‌شنبه صدها هزار زائر بیت‌الله الحرام در آغاز مناسک حج، با انجام طواف قدوم [نخستین طواف واجب یا مستحبی که زائر پس از ورود به مکه انجام می‌دهد] در مکه آماده انجام مناسک اصلی حج امسال می‌شوند.

بر اساس آنچه مقامات عربستان سعودی شامگاه جمعه اعلام کردند: بیش از 1.6 میلیون زائر از سایر کشورهای خارجی برای ادای مناسک حج وارد این کشور شده‌اند. تعداد زائران از داخل عربستان سعودی هنوز اعلام نشده است.

 

مقامات سعودی انتظار دارند امسال بیش از 2 میلیون زائر از 160 کشور جهان در مراسم حج شرکت کنند.

دو سال پس‌ از آن که به دلیل شیوع کرونا تنها به چند هزار نفر از ساکنان این کشور محدود شده بود، حج سال گذشته با حضور 926 هزار زائر برگزار شد که از این میان 781 هزار نفر را زائرانی خارج از عربستان سعودی را تشکیل می‌شود. در سال 2019 حدود 2.5 میلیون مسلمان از سراسر جهان در مناسک حج شرکت کرده بودند.

زائران بیت‌الله الحرام از غروب یکشنبه به تعداد زیاد به سمت منا می‌روند تا روز سه‌شنبه برای وقوف وارد صحرای عرفات شوند. مقامات عربستان از استقرار کلینیک‌های سیار، آمبولانس‌های مجهز و حدود 32 هزار امدادگر به منظور ارائه خدمات درمانی به زائران بیت‌الله الحرام خبر داده‌اند.

ترجمه خطبه عرفه به 20 زبان مختلف

برنامه ترجمه خطبه عرفه به زبان‌های مختلف که در نخستین سال اجرای خود، تنها به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، مالایی، اردو و فارسی انجام می‌گرفت، امسال با پوشش 20 زبان مختلف و با هدف بهره‌مندی 300 میلیون نفر از این خطبه به انجام خواهد رسید.

خطبه امسال عرفه به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، اردو، آلمانی، اسپانیایی، اندونزیایی، بنگالی، مالایی، امهری، هوسا، ترکی، روسی، چینی، فارسی، تامیلی، فیلیپینی، بوسنیایی، سواحیلی، هندی و سوئدی ترجمه خواهد شد. این ترجمه تحت نظارت فنی و ادبی به منظور حصول اطمینان از ترجمه دقیق و روان صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha