جلوگیری رژیم صهیونیستی از مرمت مسجدالاقصی
کد خبر: 4154012
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰

جلوگیری رژیم صهیونیستی از مرمت مسجدالاقصی

شیخ عزام الخطیب، مدیرکل اوقاف بیت‌المقدس و امور مسجدالاقصی از منع فعالیت کمیته بازسازی مسجدالاقصی و تهدید کارکنان آن به بازداشت و دستگیری خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الدستور، شیخ عزام الخطیب، مدیرکل اوقاف بیت‌المقدس و امور مسجدالاقصی اعلام کرد: نظامیان صهیونیست از فعالیت کمیته بازسازی مسجدالاقصی برای مرمت و بازسازی مسجد جلوگیری کرده و همچنین 10 روز پیش تمام کارکنان این کمیته را تهدید کرده است که در صورت اقدام برای مرمت، بازداشت خواهند شد. نظامیان صهیونیست همچنین از ورود هرگونه مصالحی برای مرمت جلوگیری می‌کند.

شیخ الخطیب در تماس تلفنی با الدستور اشاره کرد که وی با بازرس کل این شرکت که از سوی رژیم صهیونیستی منصوب می‌شود، تماس گرفته اما هیچ پاسخی دریافت نکرده است. وی اظهار کرد: تمام اطلاعات در این زمینه را به مقامات اردن و سفیر اردن ارسال کرده است تا تمام اقدامات لازم را برای مقابله با این تخلفات رژیم صهیونیستی انجام دهد.

وی در ادامه افزود: اشغالگران صهیونیست به عمد فعالیت کمیته بازسازی اوقاف اسلامی را هدف قرار داده تا به موجودیت آن به عنوان یک اداره پایان داد و آن را از مسجدالاقصی خارج سازد. به گفته وی این مسجد در همه بخش‌ها به ویژه در بخش دیوارها، ساختمان‌ها و زیرساخت‌ها به کارهای مرمتی زیادی نیاز دارد و سال‌هاست که نظامیان اشغالگر عامدانه مانع مرمت و بازسازی و اجرای دهها طرح ضروری در مسجدالاقصی شده‌اند. علاوه بر این یکی از مهم‌ترین طرح‌های مرمت موزاییک‌ها و تزئینات قبة الصخره است.

به گفته ناجح بکیرات، معاون مدیرکل اوقاف اسلامی بیت‌المقدس، ممانعت مستمر اشغالگران از فعالیت کارمندان کمیته بازسازی مرمت و بازسازی مسجدالاقصی، دخالت آشکار در امور این کمیته است. کمیته بازسازی پس از آتش زدن مسجدالاقصی در سال 1969 تشکیل شد و از زمان تأسیس تا امروز نقش اساسی و مهمی در حفظ مسجد و مرمت آن داشته است.

بکیرات هشدار داد که ادامه جلوگیری از کارهای مرمتی به دنبال خرابی و فروریختن مسجدالاقصی. وی تأکید کرد: یک طرح صهیونیستی با هدف جلوگیری از مرمت و بازسازی کامل مسجد وجود دارد، زیرا اشغالگران می‌خواهند این مکان مقدس به یک ویرانه تبدیل شود. وی با هشدار نسبت به خطر ادامه جلوگیری از مرمت و تعمیر این مسجد تأکید کرد: دیوارهای مسجدالاقصی به ویژه دیوار شرقی آن از مصلای مروانی تا باب الاسباط به شدت نیازمند تعمیر و مرمت است، در غیر این صورت دیوارهای مسجد فرسوده و فرو خواهد ریخت.

انتهای پیام
captcha