تقدیر از برگزیدگان رویداد «جهان بانو» و رونمایی از کتاب «صلح، رویای مادرانه»
کد خبر: 4154154
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۷
همزمان با یادبود شهدای فاجعه نسل‌کشی سربرنیتسا انجام می‌گیرد؛

تقدیر از برگزیدگان رویداد «جهان بانو» و رونمایی از کتاب «صلح، رویای مادرانه»

همزمان با یادبود شهدای فاجعه نسل‌کشی سربرنیتسا، برگزیدگان رویداد تولید آثار چندرسانه‌ای «جهان بانو» با حضور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در حسینیه الزهراء (س) این سازمان تقدیر می‌شوند.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مراسم تقدیر از برگزیدگان رویداد تولید آثار چندرسانه‌‌ای «جهان بانو» فردا، 20 تیرماه، ساعت 10 با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، فاطمه ابراهیمی، مشاور رئیس سازمان و سرپرست اداره ارتباطات فرهنگی بین‌المللی زنان و خانواده، مدیران و کارشناسان فرهنگی این سازمان در محل حسینیه الزهرا(س) مجتمع امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

رویداد تولید محتوای «جهان‌ بانو» که در راستای تولید و نشر محتوا برای معرفی زنان موفق ایران و جایگاه خانواده ایرانی و نقد جایگاه زن در غرب با هدف شناسایی ظرفیت‌های فعالان مردمی و تولید آثار هنری برگزار شد، برگزیدگان خود را در 2 محور «روایت زندگی بانوان موفق ایرانی» و «واقعیت زندگی زن در کشورهای غربی» معرفی می‌کند.

برگزاری این رویداد در 2 محور «روایت زندگی بانوان موفق ایرانی» و «واقعیت زندگی زن در کشورهای غربی» و در 2  قالب فیلم کوتاه و فوتوکلیپ و نیز گرافیک (عکس و پوستر) با همکاری اداره ارتباطات فرهنگی بین‌المللی زنان و خانواده و اداره‌کل همکاری‌های رسانه‌ای و فضای مجازی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی انجام شده است.

«صلح، رویای مادرانه»؛ روایت تصویری حادثه قتل عام مردم مسلمان سربرنیتسا

در خلال این مراسم و همزمان با بزرگداشت بیست و هشتمین سالگرد فاجعه نسل‌کشی مسلمانان بوسنی و هرزگوین (سربرنیتسا)، کتاب عکس «صلح، رویای مادرانه» اثر مهدی صالحی، از کارشناسان فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی رونمایی می‌شود.

این کتاب شامل 66 تصویر منتخب از مراسم برگزار شده در بزرگداشت شهدای سربرنیتسا و نمادها و مکان‌های مرتبط با آن است که در خلال سال‌های حضور مهدی صالحی در بوسنی و هرزگوین عکاسی شده و به مخاطبان عرضه می‌شود.

آنچه الهام‌بخش انتخاب نام این کتاب شده، غم و اندوه مادران و بازماندگان این نسل‌کشی و مظلومیتی است که بر این ملت مسلمان رفته و نیز تداوم این مظلومیت و اینکه آنچه در این شهر به وفور قابل مشاهده است، فقط و فقط گورستان و سنگ قبرهای سفیدی است که نشان دهنده مسلمان بودن صاحبان این قبور است.

انتهای پیام
captcha