جهاد فرهنگی در روستاهای محروم با نیت شهید سلیمانی
کد خبر: 4193220
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲

جهاد فرهنگی در روستاهای محروم با نیت شهید سلیمانی

مدیر گروه جهادی قاسمیون شهر ری از جهاد فرهنگی اعضای این گروه در روستاهای محروم خبر داد و گفت: پس از شهادت شهید سلیمانی به نیت ایشان وارد برنامه‌های فرهنگی شده و تمامی حوزه‌های تخصصی خود را به این مقوله اختصاص دادیم.

گروه جهادییکی از مهمترین عرصه‌های فعالیت گروه‌های جهادی، عرصه فرهنگی است. فعالیت فرهنگی شامل مجموعه فعالیت‌هایی است که در راستای رشد و تربیت انسان‌ها(اعم از جهادگران و مردم روستا) و در قالب‌های مختلف در مدت زمان اردو و نیز بعد از اردو انجام می‌شود.

با توجه به تأثیرگذاری گروه‌های جهادی و حساسیت مخاطب لازم است که محتوای برنامه‌های فرهنگی گروه هدفمند، متناسب با نیاز مخاطب و با برنامه‌ریزی قبلی انتخاب و اجرا شوند. گستره این فعالیت‌ها از کلاس‌هایی با عنوان مستقیم فرهنگی گرفته تا رفتار و منش جهادگران با یکدیگر، با اهالی روستا، با دانش‌آموزان و… را دربرمی‌گیرد، اما کلاس‌های آموزشی اولین عرصه بروز مستقیم فعالیت‌های فرهنگی اردوهای جهادی است. محتوای این کلاس‌ها نیز باید با توجه به نیاز و رده سنی مخاطب و در سفرهای شناسایی تعیین شود. 

گروه جهادی قاسمیون شهر ری یکی از گروه‌های فعال در حوزه تخصصی فرهنگی است. این گروه جهادی در مناسبت‌های مختلف سال در روستاهای محروم استان تهران حاضر شده و نسبت به اجرای برنامه‌‌های مختلف فرهنگی برای کوکان و نوجوانان اقدام می‌کند.  

پیام محمدی، مدیر گروه جهادی قاسمیون شهر ری در گفت‌و‌گو با ایکنا، به تشریح فعالیت‌های ویژه این گروه جهادی در ایام ولادت حضرت زهرا(س) و نیز سالروز شهادت سردار شهید سلیمانی(هفته مقاومت) پرداخت و اظهار کرد: اعضای گروه جهادی قاسمیون که هم‌اکنون گروهی تخصصی در حوزه فرهنگی است، برنامه‌های ویژه‌ای را در ایام ولادت حضرت زهرا(س) و هفته مقاومت در روستاهای کم‌برخوردار اطراف تهران اجرا کرد.    

وی با بیان اینکه مخاطب ویژه این برنامه‌ها کودکان و نوجوانان بودند، تصریح کرد: هم‌اکنون تعداد 80 تا 100 نفر از نوجوانان از سراسر استان تهران عضو گروه جهادی قاسمیون هستند و هر کدام از ایشان در قالب گروه‌های مختلف فرهنگی نسبت به اجرای برنامه‌های ویژه برای کودکان و نوجوانان مناطق محروم اقدام می‌کنند. 

مدیر گروه جهادی قاسمیون شهر ری با اشاره به اینکه اعضای این گروه جهادی در ایام و مناسبت‌های مختلف به اجرای برنامه برای محرومان می‌پردازند، گفت: طی اجرای این برنامه‌ها یک کامیون استیج از سوی اعضای گروه تهیه و مهیا شده و برای اجرای برنامه در روستاهای مختلف مستقر می‌شود. 

محمدی با اشاره به اینکه این کامیون هر هفته و در روزهای پنجشنبه و جمعه در روستاهای اطراف تهران حاضر شده و برنامه‌های فرهنگی مختلفی برای کودکان و نوجوانان اجرا می‌کند، تصریح کرد: اعضای گروه در قالب گروه‌های سرود، گروه تئاتر عروسکی، تئاتر ویژه نوجوانان در میان مردم اجرا می‌کنند که در کنار این مراسم، برنامه‌هایی همچون مسابقات فرهنگی، جشن‌های مختلف، اعطای جوایز و هدایا به کودکان و ... نیز اجرا می‌شود. 

جهاد فرهنگی در روستاهای محروم با نیت شهید سلیمانی

مدیر گروه جهادی قاسمیون شهر ری با اشاره به اینکه اعضای این گروه جهادی از نوجوانان 10 تا 16 سال تشکیل شده‌اند، گفت: هزینه‌های گروه که مبلغ زیادی نیز است، از سوی برخی خیران و نیز با کمک سازمان بسیج سازندگی تأمین می‌شود و به توفیق الهی در این زمینه با مشکلی مواجه نشده‌ایم.  

محمدی با اشاره به اینکه گروه جهادی قاسمیون فعالیت‌های ویژه خود را از یک سال قبل از شهادت حاج قاسم آغاز کرد، ادامه داد: پیش از ورود تخصصی به حوزه فرهنگی، اعضای گروه در حوادث طبیعی همچون سیل گلستان و خوزستان و نیز زلزله کرمانشاه حضور یافته و نسبت به خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان از این حوادث اقدام کردند. 

مدیر گروه جهادی قاسمیون شهر ری بیان کرد: یکی از فعالیت‌های مهم گروه قاسمیون در دوران پیش از شهادت حاج قاسم، حضور در طرح کمک‌های مؤمنانه بود که در این زمینه با مبلغی که از سوی خیران تأمین می‌شد، بسته‌های معیشتی و سبدهای کالا تأمین شده و در اختیار خانواده‌های محرومان قرار می‌گرفت.
    
وی با اشاره به اینکه مناطق محروم کشور همواره از کمبود فرهنگی نیز برخوردار هستند، اظهار کرد: پس از  شهادت سردار شهید سلیمانی نام گروه را قاسمیون نهاده و با نیت حاج قاسم به حوزه تخصصی فرهنگی ورود کردیم که به توفیق الهی برنامه‌های تأثیرگذاری در این حوزه داشته و مورد استقبال مردم قرار گرفته‌ایم.   

انتهای پیام
captcha