رونق فعالیت‌های قرآنی مسجدالحرام در دهه آخر ماه رمضان
کد خبر: 4208169
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۱

رونق فعالیت‌های قرآنی مسجدالحرام در دهه آخر ماه رمضان

تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی از افزایش فعالیت‌های قرآنی در چارچوب محافل و برنامه‌های ویژه حفظ قرآن کریم در 10 روز اخیر ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از المواطن، تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی، از افزایش فعالیت حلقه‌ها و برنامه‌های حفظ قرآن کریم در مسجدالحرام و در دهه اخیر از ماه مبارک رمضان خبر داد.

یکی از مهم‌ترین این برنامه‌ها، برنامه دائمی حفظ قرآن کریم ویژه خواهران و برادران است که به صورت شبانه‌روزی برگزار می‌شود. در این برنامه 1230 حافظ زن و مرد تحت نظر 102 معلم به حفظ قرآن کریم می‌پردازند. از سویی بیش از 27 معلم زن و مرد در چارچوب برنامه تصحیح تلاوت‌ها ویژه زائران زن و مرد، برای 6 گروه مختلف از برادران و 5 گروه از خواهران زائر بیت‌الله الحرام آموزش‌های مختلف قرآنی ارائه می‌کنند. روزانه 1300 زائر زن و مرد از خدمات این برنامه بهره‌مند می‌شوند.

عبدالرحمن السدیس، سرپرست تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی در این زمینه تصریح کرد: هدف از اجرای برنامه فشرده قرآنی در دهه اخیر از ماه مبارک رمضان تقویت ارتباط امت اسلامی با قرآن و هدایت ناشی از آن با روش علمی و پیوسته است.

به گفته او از دیگر وظایف محافل قرآنی در مسجد جامع می‌توان به ایجاد و تداوم روش‌های صحیح حفظ قرآن کریم و تصحیح قرائت در محیط آموزشی مناسب با توجه به تفاوت‌های فردی، تسلط بر تلاوت، حفظ و تجوید قرآن کریم از طریق آموزش در نزد معلمان برجسته و اعطای اجازه در علوم قرآنی، قرائت‌های قرآنی و دیگر علوم شرعی اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha