مؤسسه امنیتی اسرائیل: در بازداشتن ایران از حمله ناکام بودیم
کد خبر: 4210426
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۱

مؤسسه امنیتی اسرائیل: در بازداشتن ایران از حمله ناکام بودیم

مؤسسه مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم از لحاظ استراتژیک با واشنگتن در بازدارندگی ایران از حمله شکست خورده است.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، مؤسسه مطالعات امنیت داخلی اسرائیل، دیروز پس از حمله ایران به رژیم صهیونیستی با ده‌ها پهپاد و موشک، از شکست راهبردی رژیم صهیونیستی و آمریکا خبر داد.

این مؤسسه گفت که اسرائیل و ایالات متحده نتوانستند ایران را از حمله بازدارند، زیرا ایرانی‌ها توانستند به اسرائیل آسیب برسانند، بدون اینکه واشنگتن را به پاسخگویی به خود با همکاری تل‌آویو مجبور کرده باشند.

این مؤسسه همچنین افزود: اسرائیل شب گذشته برای اولین بار به عنوان بخشی از یک ائتلاف عمل کرد؛ امری که آزادی عمل آن در پاسخ را محدود می‌کند.

در این زمینه، رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که پاسخ ایران باعث بازدارندگی در مقابل اسرائیل شده است و ایران در پاسخگویی خود جسارت، قدرت آتش و قابلیت‌های عملی خود را نشان داد.

این رسانه‌های اسرائیلی افزودند: اسرائیل پس از فروپاشی نیروی بازدارندگی خود که مانع از حمله مستقیم ایران به آن ‌می‌شد، مورد تحقیر بی‌سابقه‌ای قرار گرفت.

حییم تومر از مقامات سابق موساد به شبکه 12 اسرائیل گفت: دیشب ایران قواعد بازی را تغییر داد و در تلاش است تا معادله جدیدی را در منطقه تحمیل کند.

وی افزود:  اسرائیل با سرعتی متغیر با ایران جنگ می‌کند و این جنگ اکنون به سطحی رسیده که مدت‌هاست اتفاق نیفتاده است.

وی تأکید کرد: گشودن جبهه دیگری با ایران برای نشان دادن قدرت خود اشتباه بزرگی است که باید از انجام آن پرهیز شود. اسرائیل باید پاسخ خود را در چارچوب ائتلاف موجود بدهد.

در این زمینه، مقامات آمریکایی به NBC اعلام کردند که می‌ترسند اسرائیل «بی‌ملاحظه، سریع و بدون فکر کردن به عواقب آن» به حمله ایران پاسخ دهد.

این شبکه آمریکایی در گزارش خود تأکید کرد که نگرانی آمریکا ناشی از رویکرد اسرائیل در جنگ علیه حماس و همچنین تصمیم آن برای ترور حسن مهدوی، مسئول ارشد سپاه قدس در دمشق، است.

وب‌سایت آمریکایی اکسیوس به نقل از برخی مقامات آمریکایی اشاره کرد که بایدن «به نتانیاهو گفته است که ایالات متحده با هرگونه حمله متقابل اسرائیل علیه ایران مخالفت خواهد کرد» و «نگرانی عمیق» خود را از اینکه پاسخ اسرائیل به حمله ایران به اسرائیل منجر شود و پیامدهای فاجعه‌باری داشته باشد ابراز کرده است.

انتهای پیام
captcha