درخواست کمک برای نجات مسلمانان روهینگیا از گرسنگی و مرگ
کد خبر: 3541450
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹

درخواست کمک برای نجات مسلمانان روهینگیا از گرسنگی و مرگ

گروه بین‌الملل: گروه‌های حامی حقوق اقلیت مسلمان روهینگیا در سراسر جهان خواستار فشار بین‌المللی به مقامات میانمار برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به این اقلیت مسلمان در ایالت راخین شدند.

درخواست کمک برای نجات مسلمانان روهینگیا از گرسنگی و مرگ

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری آناتولی، گروه‌های حامی حقوق مسلمانان روهینگیا اعلام کردند که جمعیت مسلمانان روهینگیا به‌صورت دسته‌جمعی به خاطر گرسنگی و کمبود مواد غذایی در خطر مرگ  قرار دارند.

یک ماه پیش گروهی از افراد مسلح به 9 افسر پلیس میانمار حمله کردند و آن‌ها را کشتند، دولت میانمار با اعلام اینکه عاملان این حمله از مسلمانان روهینگیا بوده‌اند، اقدام به بستن ایالت راخین، محل زندگی اکثریت مسلمانان روهینگیا، کرده و شمار زیادی را کشته و دستگیر کرده‌اند.

اقلیت مسلمان روهینگیا از سوی سازمان ملل به عنوان یکی از مورد ظلم‌ترین اقلیت‌ها در جهان شناخته شده‌اند که میانمار به آن‌ها حق تابعیت نمی‌دهد و سال‌هاست آن‌ها را هدف شدیدترین تبعیض‌ها و خشونت‌ها قرار می‌دهد.

گروه‌های حقوق بشری حامی مسلمانان روهینگیا با انتشار بیانیه‌ای با تأکید بر «لزوم اقدام بین‌المللی برای مقابله با قتل، تجاوز، دستگیری جمعی و گرسنگی مسلمانان روهینگیا» از دولت‌ها، اتحادیه کشورهای آسیای جنوب شرقی و سازمان ملل، خواستار دخالت در این موضوع شدند.

در این بیانیه آمده است: دولت جدید میانمار به سرپرستی «آنگ سان سو چی»، برنده جایزه صلح نوبل، مانند رژیم‌های نظامی قبلی عمل می‌کند و بر خلاف انتظارات نتوانسته به این تجاوزات پایان دهد.

captcha