تصاویر ماهواره‌ای؛ گویای آوارگی مسلمانان در میانمار
کد خبر: 3547710
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷

تصاویر ماهواره‌ای؛ گویای آوارگی مسلمانان در میانمار

گروه بین‌الملل: دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد: تصاویر ماهواره‌ای با کیفیت بالاتر نشان می‌دهد 820 خانه متعلق به اقلیت مسلمان روهینگیا در پنج روستای مسلمان‌نشین در ایالت راخین میانمار در این ماه تخریب شده‌اند.

تصاویر ماهواره‌ای؛ گویای تخریب گسترده‌تر خانه‌های مسلمانان در میانمار

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه «دیلی صباح»، دیده‌بان حقوق بشر دیروز، 30 آبان، با انتشار این گزارش اعلام کرد: تصاویر با کیفیت‌تر نشان داد که تعداد خانه‌های تخریب شده بیشتر از آن چیزی است که قبلاً اعلام شده است.

بدین ترتیب تعداد خانه‌های تخریب شده در میانمار در چند هفته گذشته به 1250 باب می‌رسد.

دیده‌بان حقوق بشر که سازمانی مستقر در آمریکا است از دولت این کشور درخواست کرد که سازمان ملل را برای انجام تحقیقات بی‌طرفانه در این رابطه دعوت کند.

موج جدید خشونت‌ها علیه اقلیت مسلمان روهینگیا از یک ماه پیش آغاز شد، زمانی‌که 9 افسر پلیس در ایالت راخین میانمار کشته شدند و گروهی از اقلیت روهینگیا مسئول آن اعلام شدند.

از آن زمان شمار زیادی از اقلیت مسلمان روهینگیا کشته یا دستگیر شده، شمار زیادی خانه‌های خود را از دست داده و هدف تجاوز و خشونت‌ قرار گرفته‌اند.

به دلیل ممانعت مقامات میانمار از دادن حق تابعیت به اقلیت مسلمان روهینگیا که چند نسل است ساکن این کشور هستند، آن‌ها هدف خشونت‌ها و تبعیض‌های اکثریت بودایی این کشور قرار می‌گیرند.

در نتیجه خشونت‌های گسترده بوداییان علیه مسلمانان روهینگیا در سال 2012 نیز شمار زیادی کشته شده و بیش از 100 هزار مسلمان روهینگیا آواره شده و شمار زیادی نیز مفقود شده‌اند.

captcha