اعتراض بنگلادشی‌ها به نسل‌کشی مسلمانان در میانمار
کد خبر: 3548972
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳

اعتراض بنگلادشی‌ها به نسل‌کشی مسلمانان در میانمار

گروه بین‌الملل: هزاران نفر از مردم بنگلادش دیروز، 5 آبان، در اعتراض به سرکوب و کشتار اقلیت مسلمان روهینگیا در میانمار تظاهرات کردند.

اعتراض بنگلادشی‌ها به نسل‌کشی مسلمانان در میانمار

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه «USA Today»، تظاهرات‌کنندگان با شعار «کشتار مسلمانان روهینگیا را متوقف کنید» در خیابان‌های داکا، پایتخت بنگلادش راهپیمایی می‌کردند.

آن‌ها در پی افزایش خشونت‌ها علیه مسلمانان روهینگیا در میانمار که سبب اجبار آن‌ها به ترک خانه‌هایشان شده، تظاهرات کردند و خواستار باز شدن مرزهای بنگلادش به روی مسلمانان روهینگیا شدند.

علاوه بر بنگلادش، اندونزی، مالزی و تایلند نیز دیروز صحنه تظاهرات مردم نسبت به سرکوب و نسل‌کشی اقلیت مسلمان روهینگیا در میانمار بودند.

به گزارش ایندیپندنت، تظاهرات‌کنندگان آنگ‌سان سوچی، برنده جایزه صلح نوبل و رهبر حزب حاکم میانمار را مسئول مشروع کردن نسل‌کشی مسلمانان روهینگیا در میانمار نامیده و عکس‌های او را آتش زدند.

سازمان عفو بین‌الملل نیز با محکوم کردن سرکوب و کشتار مسلمانان میانمار، از مقامات بنگلادش درخواست کرد که مسلمانان روهینگیایی را که ناچار به خارج شدن از کشور خود شده‌اند، دوباره به میانمار باز نگرداند.

موج جدیدی از خشونت‌ها علیه اقلیت مسلمان میانمار از بیش از یک ماه پیش در پی کشته شدن 9 افسر پلیس در ایالت راخین و انتساب آن به مسلمانان روهینگیا آغاز شده است.

در طول این مدت بسیاری از خانه‌ها در روستاهای مسلمان‌نشین ایالت راخین به آتش کشیده و تخریب شده‌اند. عده زیادی دستگیر، کشته و یا مورد تجاوز قرار گرفته‌اند و شدیدترین سرکوب‌ها همچنان ادامه دارد.

captcha