کشته شدن 150 مسلمان در حملات ارتش میانمار
کد خبر: 3546683
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲

کشته شدن 150 مسلمان در حملات ارتش میانمار

گروه بین‌الملل: در نتیجه حملات اخیر ارتش میانمار به روستاهای مسلمان نشین ایالت راخین ده‌ها مسلمان روهینگیا کشته شدند.



به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری «AP»،سازمان ملی آراکان روهینگیا دیروز، چهارشنبه، 26 آبان، اعلام کرد گزارش‌های دریافتی از ایالت مسلمان نشین راخین در غرب میانمار حاکی از آن است که از روز شنبه حداقل 150 مسلمان کشته ‌شده‌ است.
کوکو لین، یکی از مسئولان بلندپایۀ این سازمان حامی حقوق مسلمانان میانمار که در لندن مستقر است، اعلام کرد: دولت میانمار می‌خواهد با جلوگیری از ورود رسانه‌ها و همچنین گروه‌های امدادی به این منطقه، بر این کشتارها سرپوش گذارد.
دولت میانمار تاکنون کشته شدن حدود 70 مسلمان روهینگیا و 17 نفر از نیروهای ارتش را در خشونت‌های چند روز گذشته تأیید کرده است.
موج جدید خشونت‌ها علیه اقلیت مسلمان روهینگیا در میانمار از حدود یک ماه پیش و در پس حمله افراد ناشناس به 9 افسر پلیس و نسبت دادن این حمله به مسلمانان این منطقه آغاز شده است.
سربازان میانماری در این مدت صدها خانه را تخریب یا آتش زده، شمار زیادی را دستگیر کرده و بسیاری را کشته یا مورد تجاوز قرار داده‌اند.
دور قبلی خشونت‌های گسترده علیه مسلمانان روهینگیا سال 2012 به سرپرستی راهبان افراط گرای بودایی آغاز شد که در نتیجه آن نیز صدها نفر کشته و ده‌ها هزار نفر آواره یا مفقود شدند.
مسلمانان روهینگیا به دلیل امتناع دولت میانمار از دادن حق تابعیت به آنان، از ابتدایی‌ترین حقوق انسانی محروم هستند و به طور مرتب هدف شدیدترین تبعیض‌ها و خشونت‌ها قرار می‌گیرند.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۸/۲۷ - ۱۴:۵۵
0
0
من واقعا از سکوت خفه کننده تعجب میکنم و امیدوارم هرچه سریع تر به هوش بیاییم
ما به پیاده روی اربعین میرویم نماز میخوانیم اما به عزت اسلام بی توجه هستیم چه ضعفی از این بالاتر مقصود من نهی این اعمال مبارک نیست بلکه این است که باید به کمک مسلمانان نیز بشتابیم و نگذاریم که این حد اسلام در ضعف قرار بگیرد
و این از کوتاهی ماست که آنان کشته میشوند
هیهات منا الذلة
captcha