ویژه‌برنامه‌های رادیو قرآن ابوظبی در ماه رمضان
کد خبر: 3601983
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲

ویژه‌برنامه‌های رادیو قرآن ابوظبی در ماه رمضان

گروه بین‌الملل: رادیو قرآن ابوظبی برنامه‌های مختلفی را برای پخش در ایام ماه رمضان امسال در نظر گرفته است.

ویژه‌برنامه‌های رادیو قرآن ابوظبی در ماه رمضان
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه «الخلیج» امارات، رادیو قرآن ابوظبی این برنامه‌ها را با شعار «رمضان؛ مشاعر و شعائر: رمضان؛ احساسات و آداب» روی آنتن می‌برد و تعدادی از آن‌ها به صورت زنده و برخی به صورت ضبط‌شده پخش می‌شود.
بخشی از برنامه‌ها به پخش تلاوت‌های قاریان اختصاص یافته است و این تلاوت‌ها در دو نوبت پس از اذان صبح(ویژه‌برنامه ختم روزانه قرآن) و ساعت 10 صبح(تلاوت‌های مشاهیر قرائت) پخش می‌شود.
ترجمه قرآن به انگلیسی هر شب در ساعت 23 به وقت محلی و برنامه ویژه نوآموزان قرآنی در ساعت 16:30 از دیگر برنامه‌های رادیو قرآن ابوظبی در ماه رمضان خواهد بود.
همچنین «صباح الذاکرین» از برنامه‌های زنده این رسانه در رمضان است و برنامه‌های ثابتی با عنوان «ترافیک»، «وضعیت آب و هوا»، «مسائل فقهی بانوان»، «تغذیه در ماه رمضان» و مسابقه رمضانیه «من سبق لبق» نیز در ایام رمضان از این رسانه روی آنتن می‌رود.
«یستفتونک»(پاسخ‌گویی به سؤالات شرعی و فقهی)، «رمضانیات»، «اطلالة تغذویه»(شامل مباحث و اطلاعاتی درباره غذا و تعذیه)، «مشاوره پرشکی» و «تفسیر آیات قرآن» نیز از دیگر عناوین برنامه‌های اعلام‌شده رادیو قرآن ابوظبی برای ماه رمضان است.
این رسانه همچنین نماز عشا و تراویح(از نماز‌های رایج در بین اهل سنت) را از مسجد جامع شیخ زاید امارات به صورت مستقیم پخش می‌کند.

captcha