تأسیس «آکادمی اسلامی» در دانشگاه گوته
کد خبر: 3651624
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹

تأسیس «آکادمی اسلامی» در دانشگاه گوته

گروه بین‌الملل: آکادمی اسلامی در زمینه علم و جامعه در دانشگاه «گوته» فرانکفورت کنار دیگر مؤسسات الهیات کشور آلمان تأسیس شد.

تأسیس آکادمی اسلامی در دانشگاه گوتهبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در شماره 340 هفته‌نامه خبری رایزنی فرهنگی ایران در برلین با اعلام این خبر آمده است: هدف این آکادمی ترویج ارتباط بین کارشناسان رشته الهیات و ورود به گفتمان اجتماعی است.
 
این آکادمی در نظر دارد که جایگاه مطالعات اسلامی ـ الهیات در سیستم علمی آلمان و همچنین تبادلات علمی و اجتماعی را تقویت کند.
 
آکادمی مطالعات اسلامی دانشگاه گوته توسط وزارت آموزش و تحقیقات فدرال و همچنین بنیاد «مرکاتور»(مؤسسه‌ای خصوصی در آلمان) حمایت می‌شود و در مجموع بیش از 10 میلیون یورو در این پروژه در پنج سال آینده سرمایه‌گذاری خواهد شد.

این آکادمی به عنوان مکملی برای مؤسسات الهیات اسلامی در پنج دانشگاه آلمان شناخته شده است و معرفی الهیات اسلامی در دانشگاه‌های آلمان یک گام تاریخی محسوب می‌شود.
 
مسیر بحث علمی و مذهبی درباره اسلام در آلمان در حال حاضر با ایجاد آکادمی اسلامی در زمینه علم و جامعه ادامه دارد و در چارچوب آموزش در این آکادمی، مطالعات منطقه‌ای و بین رشته‌ای در حد بالای متوسط انجام خواهد شد.

این پروژه توسط پروفسور بکیم آگی، استاد فرهنگ و جامعه اسلامی در دانشگاه گوته و مدیر مرکز مطالعات اسلامی فرانکفورت ـ گیزن هماهنگ شده و وی پیش‌تر در توسعه آکادمی مشارکت داشته است
 
پروفسور بیرگیتا ولف، رئیس دانشگاه گوته در این باره می‌گوید: آکادمی اسلامی یک محیط بسیار الهام‌بخش در دانشگاه گوته است و بیش از 100 دانشجوی جدید در برنامه‌های مطالعات اسلامی شرکت دارند.
 
وی ادامه داد: علاوه بر این ما در حال آموزش تعداد بیشتری از معلمان در زمینه اسلام هستیم./

captcha