اجرای سرود محلی در مراسم قرآنی سنگال+فیلم
کد خبر: 3696744
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸
با حضور رایزن فرهنگی ایران صورت گرفت؛

اجرای سرود محلی در مراسم قرآنی سنگال+فیلم

گروه بین‌الملل – مراسم اختتامیه مسابقات حفظ و قرائت قرآن سنگال با اجرای سرود محلی توسط دانش‌آموزان در داکار برگزار شد.

اجرای سرود محلی در مراسم قرآنی سنگال+ فیلم

به گزارش ایکنا به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در سنگال؛ این مراسم دیروز(12 اسفندماه) به همت فدراسیون آفریقایی ـ عربی جوانان این کشور با عنوان «کلام الله؛ کلام طلایی» با حضور سیدحسن عصمتی، رایزن فرهنگی ایران در داکار در آمفی تئاتر بزرگ این شهر برگزار شد و در آن بیش از هزار نفر از دانش‌آموزان، والدین و شخصیت‌های فرهنگی دینی حضور داشتند.

مراسم با تلاوت آیاتی از کلام وحی توسط سید حسن عصمتی، رایزن فرهنگی ایران در سنگال آغاز شد و با برنامه‌هایی همچون بالابردن قرآن توسط دانش‌آموزان و خواندن سرود به زبان محلى همراه بود.

در ادامه مراسم رایزن فرهنگی کشورمان سخنرانی کرد و با تبیین دیپلماسی قرآنی ایران و ضرورت توسعه آن در جهان اسلام، همکاری ایران و سنگال را در توسعه دیپلماسی قرآنی مؤثر دانست.

وی با اشاره به ارتباطات فرهنگی دو کشور، آمادگی خود را به منظور حمایت بیشتر از فعالیت‌های قرآنی سنگال به ویژه جامعه جوانان آفریقایی ـ عربی اعلام کرد.

در این مراسم نماینده وزیر آموزش و پرورش سنگال و تعدادی از شخصیت‌های قرآنی این کشور حضور داشتند و به نفرات اول تا سوم مسابقات جوایزی اهدا شد.

بنا بر این گزارش، ترجمه قرآن به زبان فرانسوی ابوالقاسم فخری(مترجم ایرانی) و قرآن‌های چاپ ایران از هدایایی بود که رایزنی فرهنگی به نفرات برتر اهدا کرد و سخنرانی‌های متعدد قرآنی در مراسم ایراد شد.

اجرای سرود محلی در مراسم قرآنی سنگال+ فیلم

اجرای سرود محلی در مراسم قرآنی سنگال+ فیلم

از راست: سیدحسن عصمتی، رایزن فرهنگی ایران در سنگال

اجرای سرود محلی در مراسم قرآنی سنگال+ فیلمتلاوت رایزن فرهنگی ایران در مراسم

اجرای سرود محلی در مراسم قرآنی سنگال+ فیلممراسم قرآن بالاسربردن توسط دانش‌آموزان

انتهای پیام

captcha