تکریم یاران امام و انقلاب در سنگال
کد خبر: 3688430
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷

تکریم یاران امام و انقلاب در سنگال

گروه بین‌الملل: همزمان با بزرگداشت روز «انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره)»، دومین نشست تکریم یاران قدیمی امام(ره) و انقلاب در سالن اجتماعات رایزنی فرهنگی ایران در سنگال، برگزار شد.

تکریم یاران قدیمی امام(ره) و انقلاب در سنگالبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ سید حسن عصمتی، رایزن فرهنگی كشورمان در سنگال در آغاز این نشست اظهار كرد: امام خمینی(ره) مردِ خدا بود و یاد و خاطره او و یاران حقیقی‌اش همیشه زنده خواهد بود.

در ادامه سید حامد علی جلو، نخستین طلبه سنگالی در حوزه علمیه قم، به بیان خاطرات خود از زمان حضورش در قم در سال  1356 و رویدادهای اوایل انقلاب پرداخت و گفت: ما هنوز هم به آرمان‌های امام خمین (ره) و انقلاب وفاداریم.

موسی جلو، از مبلغان فعال و تحصیلکرده حوزه علمیه قم، شیخ ادریس تراوره، به نمایندگی از سلیمان سی، رهبر معنوی اصحاب الیمین و مؤلف مقالات و کتب متعدد پیرامون امام(ره) و انقلاب و شریف اومبالو، مدیر مؤسسه «آل یاسین»، از دیگر سخنرانان این نشست بودند که درباره فرهنگ دینی، فرهنگ سیاسی و شخصیت معنوی امام خمینی(ره) سخنرانی کردند.

در پایان این نشست كه 50 نفر از شخصیت‌های دینی و فرهنگی سنگال حضور داشتند، مستند «لحظه‌های ماندگار» پخش شد.

گفتنی است، نخستین نشست تکریم یاران قدیمی امام(ره) و انقلاب، خردادماه سال 95 با ادای احترام به مرحوم شیخ توره، در سالن اجتماعات رایزنی فرهنگی ایران در سنگال برگزار شد/.

مطالب مرتبط
captcha