برگزاری کارگاه «جایگاه محرم نزد غیر مسلمانان» در هند
کد خبر: 3742467
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶

برگزاری کارگاه «جایگاه محرم نزد غیر مسلمانان» در هند

گروه بین‌الملل - کارگاه علمی و پژوهشی «جایگاه محرم نزد غیر مسلمانان ایالت تلنگانا» روز یکشنبه (18 شهریورماه) به همت وابستگی فرهنگی ایران در حیدرآباد هند برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و با توجه به اهمیت جایگاه، منزلت و اهتمام به سوگواری و عزاداری شهادت سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) در کشورهای مختلف، کارگاه علمی و پژوهشی «جایگاه محرم نزد غیر مسلمانان ایالت تلنگانا» روز یکشنبه (18 شهریورماه) به همت وابستگی فرهنگی ایران در حیدرآباد هند و با مشارکت دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در هند و انجمن تاریخ دکن در حیدرآباد برگزار می‌شود.

در این کارگاه یک روزه که در سالن سرکنسولگری کشورمان در حیدرآباد هند برگزار خواهد شد، مسائل فرهنگی، تاریخی و اجتماعی مورد برسی قرار می‌گیرد.

شناسایی ریشه‌های تاریخی این حرکت الهی و دینی، چگونگی نهادینه‌شدن فرهنگی در جامعه هندوان و فرآیندهای پذیرش این مهم از اهداف این کارگاه علمی و پژوهشی است.

فراخوان کارگاه برای دانشگاه‌ها و مراکز علمی آموزشی ارسال شده و مقالات بسیاری از اساتید دانشگاه‌های هند و دانش‌پژوهان و دانشجویان دکتری ایرانی در هند دریافت شده که هیأت داوران مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

بنابر اعلام این خبر، مقرر شده است مقالات برگزیده این دور از کارگاه تخصصی در قالب کتابچه‌ای با عنوان «مجموعه مقالات پیرامون جایگاه محرم نزد غیر مسلمانان ایالت تلنگانا» چاپ و منتشر شود. 

انتهای پیام

captcha