اجرای مقررات جدید در مسجد «تاج محل»
کد خبر: 3734087
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰

اجرای مقررات جدید در مسجد «تاج محل»

گروه بین‌الملل – دادگاه عالی شهر «آگرا»ی هند در حکمی اعلام کرد: تنها شهروندان شهر آگرا اجازه اقامه نماز جمعه در مسجد داخل بنای تاج محل در این شهر را دارند.

به گزارش ایکنا؛ به دستور دادگاه عالی شهر آگرا مبنی بر اقامه نماز جمعه در بنای تاریخی تاج محل فقط شهروندان شهر آگرا(محل قرارگیری این بنا) اجازه اقامه نماز جمعه در مسجد داخل محوطه این بنا را دارند در حالیکه این امر شامل بازدیدکنندگان این بنا نمی‌شود. دادگاه علت این حکم را تاریخی‌خواندن این بنا اعلام کرد.

رایزنی فرهنگی ایران در هند(دهلی نو) در این باره اعلام کرد: به گفته یک از قاضیان صدور این حکم، این بنا یکی از عجایب هفتگانه جهان است و از آنجا که بنا در معرض آلودگی هوا و جمعیت زیاد قرار دارد، بنابراین محافظت از آن به هر قیمتی ضروری است.

زیدی، مدیریت مسجد تاج محل با این حکم مخالفت کرده و خواندن نماز در این مسجد را حق هر شخص خواه شهروند آگرا یا بازدیدکننده بنا از شهر دیگر دانست.

به گفته وی به جای منع یک سری افراد از اقامه نماز در این محل، تمهیدات امنیتی این مکان باید بالا برده شود. وی از دادگاه درخواست مهلت کرده و جهت رسیدگی بیشتر خواستار ارسال دادخواست خود به دادگاه «عالی‌الله آباد» شد که دادگاه این درخواست را رد کرد.

زیدی در ادامه اعلام کرد پرونده‌ای علیه دادگاه شهر آگرا برای صدور این حکم تشکیل خواهد داد.

انتهای پیام

captcha