شعبه‌ای از «بیت‌الاحزان» در لرستان فعالیت نمی‌کند
کد خبر: 3785073
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸
مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان:

شعبه‌ای از «بیت‌الاحزان» در لرستان فعالیت نمی‌کند

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ پس از انتشار فهرست حمایت از طرح‌های مؤسسات از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 96، طبق گفته‌های مدیرعامل اتحادیه مؤسسات استان لرستان، مؤسسه و یا شعبه‌ای از بیت‌الاحزان در این استان مستقر نیست.

در پی انتشار فهرست حمایت‌های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت و ناشران قرآنی در سال ١٣٩٦، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی امیدیان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت لرستان ضمن تشکر از شفاف‌سازی که اخیراً از سوی معاونت قرآن و اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت صورت گرفت در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: امید است که دیگر دستگاه‌ها نیز به این امر بپردازند، اما نکته‌ای که مد نظر است، این است که از سوی اتحادیه تشکل‌ها مشخص شود، سهم استان‌ها و تشکل‌های قرآنی استان‌ها از این اعتبارات چه میزان است و جزئیات بیشتر این امر را ارائه دهند.
وی با تأکید بر اینکه اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت نیز به صورت کلان در مسئله واگذاری اعتبارات ورود پیدا کرده است، اما معاونت قرآن و عترت جزئی‌تر در این مسئله وارد شده، ادامه داد: اگر اتحادیه تشکل‌ها اعتباراتی را به مؤسسات واگذار کرده، چه مؤسساتی بوده است؟
امیدیان در ادامه با اشاره به فهرست حمایتی معاونت قرآن و عترت ارشاد از مؤسسه‌ای با عنوان بیت‌الاحزان در خرم‌آباد لرستان، اظهار کرد: چگونه یک مؤسسه و طی چه فرآیندی و دستاوردی از این استان به عنوان مؤسسه‌ای جهت حمایت معرفی شده است؟ مبلغ پنج میلیون تومانی دریافت شده توسط این مؤسسه کجاست؟
وی ادامه داد: طبق مستندات اتحادیه مؤسسات قرآنی لرستان نه بیت‌الاحزان در استان شعبه‌ای دارد و نه مؤسسه‌ای با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا سازمان تبلیغات اسلامی در استان فعالیت می‌کند.
امیدیان با ابراز گلایه از اینکه بنا بر این طی سال 96 هیچ بسته حمایتی از سوی معاونت برای مؤسسات قرآنی لرستان در نظر گرفته نشده است، اظهار کرد: چرا باید این مبلغ حمایتی محدود شود به افرادی که با معاونت قرآن و عترت ارتباط دارند و چرا باید این ارتباط‌گیری موجب تخصیص اعتبار شود و اگر مؤسسه‌ای با سازمان تبلیغات اسلامی و یا معاونت قرآن و عترت ارشاد ارتباط ندارد، هیچ بهره‌ای از این مبالغ حمایتی نبرد.
وی تأکید کرد: یقیناً مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان، نسبت به این توزیع ناعادلانه ناراحت هستند. چرا دیگر مؤسسات وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از حمایت مالی معاونت قرآن و عترت ارشاد در سال 96 بهره‌ای نبرده‌اند از سوی دیگر در مجموعه استان آنچه که از مجاری سازمان تبلیغات اسلامی اتفاق می‌افتد از سوی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان است، چنانکه اتحادیه‌ لرستان نیز گزارشی از این حمایت‌های برنامه‌ای، تسهیلاتی و دیگر حمایت‌ها انجام داده است.

شعبه‌ای از «بیت‌الاحزان» در لرستان فعالیت نمی‌کند

یادآوری می‌شود، در سطح استان لرستان، 95 مؤسسه دارای موافقت اصولی، مجوز و پرونده از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و سازمان تبلیغات اسلامی لرستان فعالیت دارند که 84 مؤسسه قرآنی دارای مجوز از دو دستگاه مربوطه هستند و در مجمع عمومی اخیر اتحادیه قرآنی استان 68 مدیر مؤسسه حضور داشتند.
انتهای پیام

captcha