یک هفته فرصت برای اصلاح رفتار بیت‌الاحزان بروجرد/ بیت‌الاحزان و معاونت قرآن و عترت پاسخگو باشد
کد خبر: 3785953
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷
طی بازدید و دریافت مستندات؛

یک هفته فرصت برای اصلاح رفتار بیت‌الاحزان بروجرد/ بیت‌الاحزان و معاونت قرآن و عترت پاسخگو باشد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ اتحادیه قرآنی مردمی لرستان یک هفته به شعبه بروجرد بیت‌الاحزان فرصت داد تا درباره پایین‌ آوردن تابلو و اصلاح رفتار غیرحقوقی اقدام کنند؛ در غیر این صورت از مجاری قانونی و حاکمیتی به تعطیل کردن این شعبه و مرکز اقدام لازم انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی امیدیان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت لرستان، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا پیرو جوابیه « فعالیت مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن بیت‌الاحزان در بروجرد» و بازدیدی که از این مکان داشت، گفت: طبق ماده پنج اساسنامه مؤسسه بیت‌الاحزان، مرکز اصلی ان در استهبان ـ روستای ماهفرخان است و براساس ماده 6 تغییر مرکز اصلی و نشانی مؤسسه و ایجاد شعبه یا نمایندگی با تصویب مؤسسان و یا اطلاع قبلی و تأیید دبیرخانه هیئت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی بلا مانع بیان شده است.
وی ادامه داد: طبق این ماده 6، باید هر گونه شعبه و یا نمایندگی در کشور با نظر دبیرخانه هیئت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی که در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است، انجام شود و نکته دیگر اینکه طبق تفاهم‌نامه‌ای که ایجاد شده است و از مصوبات شورای توسعه فرهنگ قرآنی بود، تا آذرماه امسال که منجر به تفاهم رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی شد، تمدید و صدور مجوزهای فعالیت‌های قرآنی باید از سوی هیئت رسیدگی انجام شود، اما در تاریخ 30 شهریورماه97 مجوز بیت‌الاحزان توسط معانت قرآن و عترت وزطارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمدید شده است که این خلاف قانون و مصوبه هیئت رسیدگی بوده است.

فرصت 7 روزه اتحادیه قرآنی لرستان برای اصلاح رفتار غیرحقوقی مرکز بروجرد بیت‌الاحزان/ بیت‌الاحزان و معاونت قرآن و عترت پاسخگو باشد؟
امیدیان با اشاره به اینکه در بخش معرفی شعب پایگاه اینترنتی بیت‌الاحزان نامی از این شعبه نیست، بیان کرد: اما در بخش معرفی مدارس شبانه‌روزی اشاره‌ای به عنوان و مشخصات این مرکز شده است. همچنین آیین‌نامه شعب بیت‌الاحزان که در سایت است، خلاف مواد اساسنامه بیت‌الاحزان است.
وی بیان کرد: همچنین در بحث شماره ثبت درج شده در تابلوی سردر این شعبه از مؤسسه عنوانی از شعبه قید نشده است و از سوی دیگر بیان شد شماره ثبتی هشت بروجرد لرستان! که طبق سامانه ثبت اسناد واملاک کشور، این شماره ثبت مربوط به انجمن بانوان بروجرد است که این تخلفی آشکار است.

فرصت 7 روزه اتحادیه قرآنی لرستان برای اصلاح رفتار غیرحقوقی مرکز بروجرد بیت‌الاحزان/ بیت‌الاحزان و معاونت قرآن و عترت پاسخگو باشد؟
امیدیان گفت: مجوز این شعبه توسط بیت‌الاحزان صادر شده است اما براساس قانون هر شعبه ایجاد می‌شود، براساس اساسنامه و قانون تجارت باشد که طبق اساسنامه باید به تأیید هیئت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی ارشاد برسد و ثانیا اینکه باید ثبت شود که این انجام نشده است.

فرصت 7 روزه اتحادیه قرآنی لرستان برای اصلاح رفتار غیرحقوقی مرکز بروجرد بیت‌الاحزان/ بیت‌الاحزان و معاونت قرآن و عترت پاسخگو باشد؟
وی ادامه داد: نکته دیگر این است که طبق فهرست حمایتی ارشاد از طرح‌های مؤسسات قرآنی، عنوان بیت‌الاحزان خرم‌آباد لرستان بیان شده است که مبلغ حمایتی پنج میلیون تومان درج شده است و حال آنکه بیت‌الاحزان مدعی است که مرکز شبانه روزی حفظ قرآن در بروجرد لرستان است.
امیدیان بیان کرد: طبق مصاحبه با مسئول این مرکز در روز گذشته، 9 بهمن‌ماه مدعی هستند که از معاونت قرآن و عترت ارشاد پولی دریافت نکرده‌اند اما ایشان مدعی است که در فرآیند دوره آموزشی حفاظ کمک‌هایی از سوی مرکز می‌شود اما با عنوان معاونت قرآن و عترت نبوده است.
وی با اشاره به اینکه دو مشکل حقوقی در این جریان است، اظهار کرد: جعل شماره ثبت انجمن بانوان بروجرد که در دستگاه حاکمیتی قابل رسیدگی است و دیگری فرار مالیاتی این دوستان با نام مؤسسه قرآنی که از سوی اداره مالیات استان قابل پیگیری است و همچنین فعالیت به عنوان مؤسسه بیت‌الاحزان و نه شعبه‌ای از این مرکز!

فرصت 7 روزه اتحادیه قرآنی لرستان برای اصلاح رفتار غیرحقوقی مرکز بروجرد بیت‌الاحزان/ بیت‌الاحزان و معاونت قرآن و عترت پاسخگو باشد؟
مدیرعامل اتحادیه قرآنی لرستان بیان کرد: هر گونه اعطای مجوز از سوی ارشاد و یا تبلیغات اسلامی استان باید انجام شود که طبق استعلام از ارشاد و تبلیغات اسلامی استان این امر انجام نشده است. خارج از این مباحث بیت‌الاحزان در استان لرستان شعبه‌ای زده است که هیچ گونه از دستگاه‌های متولی قرآن در استان در جریان آن نیستند و اگر خلاف حقوقی نداشته باشد، خلاف اخلاقی را دارد.
وی تأکید کرد: طبق برنامه فعالیت کلان، معاونت قرآن و عترت نیز در زمینه صدور فعالیت این مؤسسه در 30 شهریورماه امسال تخلف کرده است و خلاف آیین‌نامه عمل کرده است و با این اوصاف اگر مابقی شعب بیت‌الاحزان به این صورت شکل گرفته باشند، همه دارای مشکل حقوقی هستند و باید این مشکل را به زودی حل کنند.

فرصت 7 روزه اتحادیه قرآنی لرستان برای اصلاح رفتار غیرحقوقی مرکز بروجرد بیت‌الاحزان/ بیت‌الاحزان و معاونت قرآن و عترت پاسخگو باشد؟
امیدیان تصریح کرد: اتحادیه قرآنی لرستان یک هفته به شعبه بروجرد بیت‌الاحزان فرصت می‌دهد تا نسبت به پایین‌آوردن تابلو و اصلاح رفتار غیرحقوقی اقدام کنند در غیر این صورت از مجاری قانونی و حاکمیتی نسبت به تعطیل کردن این شعبه و مرکز اقدام لازم انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه با حضور بنده و بررسی مجوزها و اساسنامه‌های لازم،اخطار به صورت شفاهی داده شده است، اظهار کرد: این مرکز در مسجد فعالیت می‌کند و ساختمانی مختص به فعالیت ندارد و پشت کارخانه داروسازی داملران، مسجد فاطمه زهرا(س) هستند و از سوی دیگر این بحث حمایتی نکته قابل توجه اینست که بنام بیت‌الاحزان خرم آباد مبلغی اخذ شده است و حال آنکه دفتر مرکزی بیت‌الاحزان مدعی است که مرکز شبانه روزی در بروجرد دارد.
امیدیان تصریح کرد: دید و بازدید فرد و شخصی از مجموعه قرآنی، ملاکی برای تأیید و حقوقی بودن و مشکل نداشتن آن مجموعه و دلیلی بر صحت فعالیت آن مرکز نیست، چیزی که مسئول روابط عمومی بیت‌الاحزان به آن اشاره کرده است و گفته‌اند « طی سه سال گذشته برخی مسئولان استانی و کشوری از جمله حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، علاء‌الدین بروجردی و عباس گودرزی نمایندگان شهرستان بروجرد در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام سیدمحمد طباطبایی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی حسینی، امام جمعه بروجرد و برخی مسئولان شهرستانی از این مرکز بازدید داشته‌اند
وی ادامه داد: از لحاظ قانونی و حقوقی این شعبه باید طبق اساسنامه، فرآیند قانونی کردنش را طی کند. همچنین معاونت قرآن و عترت در پی تمدید مجوز این بیت‌الاحزن و نسبت به مبلغ حمایتی از این مرکز و شعبه در خرم‌آباد لرستان شفاف‌سازی لازم را انجام دهند.
امیدیان تأکید کرد: این مؤسسه قوانین را نسبت به تأسیس شعبه رعایت نکرده‌اند و در تابلوی این مؤسسه نیز عنوان شعبه‌ای از بیت‌الاحزان برده نشده است.
وی بیان کرد: از دولت محترم خواهشمند است که اگر قرار است روال توزیع اعتبارات قرآنی به این صورت انجام شود، به کارهای قرآنی بودجه اختصاص ندهند و بگذارد مردم خود این بخش را اداره کنند.
انتهای پیام

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۴
غیر قابل انتشار: ۰
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۱ - ۲۱:۴۰
0
0
سلام
نیاز به حسودی نداره که اتحادیه لرستان
بهتره کمکشون کنید تا فعالیت ها رو جدی تر پیگیری کنن تا اینکه تعطیل کنید جناب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۲ - ۱۲:۲۷
0
0
متأسفانه مسئولین عوض حمایت از فعالیت های مردمی، جلو پای مؤسسات سنگ اندازی میکنن
captcha