واقعا در حوزه‌های علمیه چه خبر است؟
کد خبر: 4005331
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
یادداشت

واقعا در حوزه‌های علمیه چه خبر است؟

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در یادداشتی نسبت به تدریس علوم غریبه؛ مانند رمل و اسطرلاب توسط برخی طلاب و روحانی‌ها واکنش نشان داد و تاکید کرد: واقعا در حوزه چه خبر است و تا کی مدیریت حوزه سیاست سکوت در پیش خواهد گرفت.

واقعا در حوزه‌های علمیه چه خبر است؟به گزارش ایکنا، متن یادداشت حجت‌الاسلام والمسلمین احمدحسین شریفی، عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) به شرح زیر است؛

واقعا در حوزه‌های علمیه چه خبر است؟ عده‌ای از طلاب و روحانیان را چه شده است؟ یکی با اخذ مبالغی هنگفت، کلاس تنجیم طبی می‌گذارد و می‌خواهد با تمسک به بروج و افلاک، سبک زندگی فردی و اجتماعی و شغلی و رشته تحصیلی افراد را تعیین کند و در پاسخ به اعتراضات علمی مدعی اجازه اجتهاد از مراجع می‌شود.

یکی مدعی است همه امراض جسمی و روحی را درمان می‌کند و می‌خواهد با جفر و رمل به صورتی تخصصی ابطال سحر کند و روش انتخاب سنگ را آموزش دهد و نسخ مجرب رزق ارائه می‌دهد و نسخه‌هایی برای جلب قلوب و شفای امراض می‌پیچید و به نام استاد حوزه و دانشگاه مبالغی هنگفت به جیب می‌زند، این هم در لباس روحانیت، خود را متخصص علوم غریبه و ماوراء معرفی می‌کند و می‌خواهد با علوم ابجد و رمل، امراض را شفا دهد!

ده‌ها و بلکه صدها طلبه دیگری که حتی فقه و اصول خود را به درستی فرانگرفته‌اند، به جای تلاش در جهت فهم آموزه‌ها و معارف قرآنی و نشر و گسترش معارف و اخلاقیات اسلامی، از یک طرف مشغول خرید و فروش گیاهان دارویی و حجامت و فصد و رگ‌زنی مردم هستند و از طرف دیگر شبانه‌روز علیه پزشکی و علوم جدید سخن‌پراکنی می‌کنند!

آیا کسی نیست اینها را ملزم کند که ادعاهای خود را به صورتی علمی و ضابطه‌مند اثبات کنند؟ و الا به عنوان سودجویانی حرفه‌ای آنان را تحت تعقیب قرار دهد؟ آیا کسی نیست از انحطاط علمی حوزه‌های علمیه جلوگیری کند؟ آیا کسی نیست از آبروی علمی و اخلاقی چندصد ساله حوزه‌های علمیه دفاع کند؟

ارسال/// واقعا در حوزه‌های علمیه چه خبر است؟

طلبه‌ای بعد از دوره‌های آموزشی تنجیم طبی و ادعای سامان‌دهی همه ابعاد سبک زندگی از طریق حالات افلاک و نجوم و بعد از ادعای درمان همه بیماری‌های جسمی و روحی، از طریق ارتباط با ستارگان و موجودات ماورائی، اکنون کارش به برگزاری دوره‌های آموزشی جن‌گیری و احضار ارواح توسط برخی از مدعیان طلبگی و ملبسان به لباس روحانیت رسیده است!

یکی از مدعیان که خود را «حجت الاسلام ...» معرفی کرده است، ذیل پوسترهایی، مدعی برگزاری دوره‌های آموزشی با سرفصل‌های؛ علم ابجد، علم نجوم، احضار جن؛ و احضار روح شده است و جالب اینکه هزینه دوره هم برای هر نفر 500 هزار تومان است. اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام شامل؛ تصویر کارت طلبگی، اسم مستعار شخص و فیش واریزی.

به راستی مدیران حوزه‌های علمیه تا کی بنای سکوت و نادیده گرفتن چنین رفتارهایی حتی اندک ولی به نام حوزه و روحانیت دارند؟ آیا به تبعات اجتماعی و فرهنگی و دینی چنین اقداماتی از سوی عده‌ای از روحانیان، واقف هستند؟ آیا می‌دانند که هر کدام از اینها مشغول آموزش دادن ده‌ها و بلکه صدها طلبه دیگر هستند؟ و این امور چه تصویری از حوزه در اذهان مردم ایجاد خواهد کرد؟

انتهای پیام
captcha