فعالیت هیئت رسیدگی به مؤسسات منطبق با منویات رهبری است/ به امضاءکنندگان اطلاعات غلط داده‌اند
کد خبر: 3455992
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
واکنش سرابی به طومار مؤسسات قرآنی:

فعالیت هیئت رسیدگی به مؤسسات منطبق با منویات رهبری است/ به امضاءکنندگان اطلاعات غلط داده‌اند

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: رئیس هیئت مدیره تشکل‌های قرآن و عترت کشور اظهار کرد: فعالیت هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی منطبق با منویات مقام معظم رهبری است.

سیدعلی سرابی، رئیس هیئت مدیره تشکل‌های قرآن و عترت کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به طوماری که از سوی برخی موسسات قرآنی ـ مردمی صادر شده است که خواستار واگذاری امور خود به سازمان تبلیغات شدند، اظهار کرد: موضوع تصویب آیین‌نامه تأسیس هیئت رسیدگی به امور موسسات قرآنی و اساسنامه مشترک برای ادغام دو اتحادیه، دقیقا با هدف ساماندهی موسسات قرآنی، براساس منویات مقام معظم رهبری در یک بستر کاملا مطمئن از لحاظ اینکه کارها براساس همان سیاست‌های کلی و طبق منویات رهبر معظم انقلاب پیش برود، اتفاق افتاده است.
وی افزود: زمانی که ترکیب هیئت رسیدگی به امور موسسات قرآنی را بررسی می‌کنید، می‌بینید که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجموعه این هیئت 9 نفره، دو نماینده وجود دارد و هفت نماینده دیگر شامل؛ دو نماینده از سازمان تبلیغات اسلامی، یک نماینده از سازمان اوقاف، یک نماینده از حوزه‌های علمیه، یک نماینده از شورای توسعه فرهنگ قرآنی و دو نماینده از تشکل‌های قرآنی هستند و ترکیب این هیئت از این جهت که به طور کامل براساس منویات مقام معظم رهبری حرکت کند، یک ترکیب کاملا مطمئن است.
سرابی در ادامه گفت: اینکه برخی از دوستان ما در نامه‌ای که به امضای موسسات قرآنی رسیده است، ابراز نگرانی از حرکت موسسات برخلاف منویات مقام معظم رهبری داشته باشند و یا اینکه اگر امور موسسات قرآنی به سازمان تبلیغات اسلامی واگذار شود فعالیت‌ها صددرصد براساس ارزش‌های انقلاب اسلامی دنبال می‌شود، به هیچ وجه صحیح نیست.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور یادآور شد: ضمن احترام به تمامی دوستان قرآنی و موسسات قرآنی که با آن نیت پاک و خلوصشان نسبت به مقام معظم رهبری و منویات ایشان، نامه‌ای را امضا کرده‌اند، براین حقیقت تاکید می‌کنم که تمکین از هیئت رسیدگی به امور موسسات قرآنی و تصمیمات آن به طور قطع اطمینان بیشتری برای پیروی از خط رهبری ایجاد می‌کند تا اینکه پیرو یک سازمان باشیم به ویژه که ما بارها دیده‌ایم سازمان دارالقرآن که مدعی است بخش قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی است‌، به عنوان یک موسسه فرهنگی قرآنی مستقل، از سازمان تبلیغات و دیگر دستگاه‌های متولی در امور فرهنگی و قرآنی تبعیت کاملی ندارد.
وی در ادامه گفت: بنده تصور می‌کنم به دوستانی که این نامه را امضا کرده‌اند، اطلاعات غلط داده شده است و در این موضوع اطلاع‌رسانی اشتباهی صورت گرفته است که به طور طبیعی در مقابل چنین اطلاع‌رسانی‌های همراه با مغالطه و مغرضانه ممکن است هر نیروی متدین و انقلابی موضع‌گیری کند.
سرابی عنوان کرد: بعد از انتشار این طومار با امضای موسسات قرآنی، دوستان ما در اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور نیز عنوان کردند ما هم می‌توانیم طوماری را آماده کنیم و در این طومار، مغالطه‌ای که صورت گرفته است را توضیح دهیم و حرکتی که شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای توسعه فرهنگ قرآنی داشته‌اند تأیید کنیم و تشکر کنیم و همچنین، مصوباتی که تا به امروز هیئت رسیدگی به امور موسسات داشته است را تأیید کنیم و چند صد امضا هم جمع‌آوری کنیم.
قائم مقام شورای عالی قرآن اظهار کرد: اما در نهایت نظر دوستان ما در اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور این بود که ما رفتاری نکنیم که در این مقطع باعث خدشه‌دار شدن وحدت نیروهای مردمی شود و به نوعی رقابت و تقابل را بین نیروهای مردمی ـ قرآنی که همه در پی ترویج فرهنگ قرآن هستند، ایجاد کنیم و بهتر است ما از تهیه و امضای طومار مشابه خودداری کنیم.
وی در ادامه گفت: بنده از دوستانی که پشت این قضیه هستند و اطلاعات اشتباه به موسسات قرآنی می‌دهند تا با ایجاد این فضا احتمالا سهم بیشتر یا تمام اختیارات در حوزه موسسات قرآنی را در دست بگیرند تقاضا دارم به مصوبات قانونی شورای توسعه فرهنگ قرآنی احترام بگذارند و به آنها عمل نمایند که قطعا در تحقق و پیگیری آرمان‌ها و منویات رهبر عزیزمان موثرتر است.
سرابی ادامه داد: به هر حال شورای توسعه فرهنگ قرآنی زیرمجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و ما نمی‌توانیم ادعا کنیم هیچ دستگاه و نهادی در کشور وجود دارد که جایگاهش از شورای عالی انقلاب فرهنگی در ترویج و دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی و پیگیری رهنمودهای رهبری بالاتر باشد و نمی‌توانیم بگوییم جایی بهتر از شورای انقلاب فرهنگی وجود دارد که می‌تواند امور فرهنگی را راهبری کند؛ این مطالب از بیانات مختلف و صریح رهبر معظم انقلاب کاملامعلوم است.
وی در پاسخ به این سوال که چرا با گذشت این زمان طولانی هنوز ادغام دو اتحادیه محقق نشده است، گفت: برخی دوستان نگاهشان به موسسات و مراکز قرآنی ـ مردمی یک نگاه کاملا ابزاری است و تحمل یک اتحادیه مستقل و مطالبه‌گر و نقدکننده را ندارند، لذا در طول این سال‌ها، هرگاه ما به ادغام نزدیک می شویم با بهانه‌ای مانع تحقق این امر ضروری می‌شوند.
وی در پایان اظهار کرد: از دوستان موسسات قرآنی ـ مردمی که دغدغه قرآن و انقلاب دارند ضمن تشکر از این دغدغه، درخواست می‌کنم یک مقدار با دقت بیشتری به این نکات عنایت کنند تا سبب بروز مشکلات بیشتر در این حوزه نشوند.

مؤسسات قرآنی خواستار واگذاری امور خود به سازمان تبلیغات شدند

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۴
خرم دل
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۱۰:۱۹
0
0
با سلام
ازاینکه جناب اقای سرابی احساس می کنند در کشور فقط ایشان مسائل و مشکلات را میدانند و بقیه موسسات نادانند بسیار متاسفم . و علیرغم اینکه شخصاً طومار را امضا نکردم ولی اینک به جد و قطعی انرا تایید میکنم .
این مطلب جدیدی نیست که عده ای تصور میکنند و یا میخواهند به خود بقبولانند که تنها در کشور جمهوری اسلامی ایران و چه بسا در جهان تنها افراد منجی هستند که اینک سکان این عرصه را در دست دارند .ولی باید بدانند که اصلاً اینگونه نیست و خوشبختانه افراد دلسوز و قرانی واقعی بدون چشم داشت ریاست بازی در جامعه قرانی حضور داند اما اگر ایشان به کسی مجال اظهار نظر بدهند و نگویند ما که هستیم پس یک صلوات بفرستید تا دیگر کسی حضور نیابد و ماهم بمانیم و این امر برای جامعه قرانی بیش از یک فاجعه است تا مدیریت
کمال
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۱۰:۵۰
0
0
منجی کار قرآنی در کشور و جهان اسلام مقام معظم رهبری است ایکاش دوستان سازمان دارالقرآن این را در عمل بپذیرند
محسن احمدی
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۳ - ۱۳:۴۵
0
0
باسلام خدمت جناب آقای سرابی استادبزرگوار مطمئن باشید امضاء ها با اطلاع کامل بوده واین درخواست موسسات می باشد اگر بزرگواران اجازه بدهند تاوحدت درجامکعه قرآنی صورت بگیرد.
مطهر
|
-
|
۱۳۹۴/۰۹/۰۵ - ۱۱:۴۴
0
0
سلام خداوند برقرآنیانی که واقعا قرآنیند ،حق بودن یا باطل بودن یک امر، به تعداد امضا کنند گان نیست، پای درس مقام معظم رهبری بنشینیم و واقعا به آنچه که می گویند گوش کنیم وعمل کنیم ، سعی کنیم سبک زندگیمان هم مثل ایشان باشد، و به قول فرمایش ایشان از عاشورا عبرت بگیریم،ما اجازه نخواهیم داد عده ای ، با قرآن بازی کنند ، آقای سرابی از شما ودیگر قرآنیان خواهشمندیم از حق قرآن دفاع نمایید، واقعا در اتحادیه کشوری،آدم های دلسوز وکار کنی فعالیت می نمایند که واقعا خداوند همیشه یاور وکمک کارشان باشد. البته ما از دست آقای محمدی هم ناراحت شدیم که چند ماه قبل خواستیم طومار ی امضا نماییم که بعضی از مدیران با ادغام دو موسسه با توجه به دلایلی که داریم ، مخالفیم که آقای محمدی اجازه ندادند و کلی از محسنات ادغام گفتند،
captcha