تلاش عربستان و امارات برای خرید خانه‌ای نزدیک مسجدالاقصی
کد خبر: 3726945
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴

تلاش عربستان و امارات برای خرید خانه‌ای نزدیک مسجدالاقصی

گروه بین‎الملل ـ منابع آگاه در قدس از پشت پرده تلاش امارات و عربستان سعودی برای خرید خانه‌ای در قدس اشغالی و نزدیکی مسجدالاقصی پرده برداشتند.

تلاش امارات و عربستان برای ایجاد مرکزی در قدس

به گزارش ایکنا به نقل از روزنامه عربی 21؛ منابع آگاه در قدس در این باره اعلام کردند: اطلاعاتی که تاکنون به دست آمده حکایت از آن دارد که خانه‌ای که  در مجاورت مسجدالاقصی قرار دارد و امارات و عربستان در تلاش برای خرید آن هستند، قرار است به‌عنوان مرکز سعودی ـ اماراتی در قدس مورد استفاده قرار گیرد.

این منابع خبری که فعالیت‌های امارات و عربستان در قدس را زیر نظر دارند وخواستند نامشان فاش نشود، با بیان این که هدف از ایجاد این مرکز انجام فعالیت‌های موازی با اداره اوقاف قدس وابسته به وزارت اوقاف اردن است، تصریح کردند: حضور امارات و عربستان در قدس اشغالی، طرح و گامی مهم برای نقش‌آفرینی آن‌ها در مسجدالاقصی و رقابت با اردن و اداره اوقاف اسلامی شهر قدس است.

بر اساس این گزارش، عربستان و امارات تلاش می‌کنند، دولت اردن به‌عنوان ناظر و اداره‌کننده مسجدالاقصی را برای تن دادن به معامله قرن تحت فشار قرار دهند.

یادآوری می‌شود؛ چندی پیش شیخ کمال خطیب، معاون رئیس جنبش اسلامی در سرزمین‎های اشغالی 1948 از تلاش یک تاجر اماراتی بسیار نزدیک به محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی برای خرید خانه‌ای در بخش قدیمی شهر قدس اشغالی و در مجاورت مسجدالاقصی خبرداد.

خطیب در این باره تصریح کرد: این تاجر اماراتی به یکی از ساکنان قدس مبلغ 5 میلیون دلار برای خرید یکی از خانه های مجاور مسجدالاقصی پیشنهاد داد و زمانی که پیشنهاد او رد شد این مبلغ را به بیست میلیون دلار افزایش داد.
 
در همین رابطه، ران ادلیست نویسنده اسرائیلی در روزنامه عبری‌زبان «معاریو» نوشت: جیسون گرینبلت، فرستاده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور غرب آسیا، جرد کوشنر، مشاور و داماد دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا ودیوید فریدمن، سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی در چارچوب آنچه پیمان قرن نامیده شده و به عنوان کارگزاران املاک، عهده‌دار مذاکرات در قدس اشغالی هستند.
 
وی توضیح داد: من نظری در ارتباط با توطئه‌ای که در قمار مربع بنیامین نتانیاهو، کوشنر، ملک عبدالله و ولیعهد عربستان در ارتباط با قدس وجود دارد، ندارم اما می‌دانم که آنها هیچ فرصتی برای پیروزی ندارند و همه دروغ می‌گویند.

انتهای پیام

captcha