نتانیاهو صلاحیت تصمیم‌گیری برای مسجدالاقصی را ندارد
کد خبر: 3728424
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶
هیت‌های اسلامی قدس:

نتانیاهو صلاحیت تصمیم‌گیری برای مسجدالاقصی را ندارد

گروه بین‌الملل ـ هیئت‌های اسلامی شهر قدس با صدور بیانیه‌ای تأکید کردند اداره مسجدالاقصی تنها برعهده مسلمانان است و نخست وزیر رژیم اشغالگر صلاحیت تصمیم‌گیری در این باره را ندارد.

نتانیاهو صلاحیت تصمیم‌گیری برای مسجدالاقصی را ندارد 

به گزارش ایکنا به نقل از روزنامه «الیوم السابع» چاپ مصر؛ هیئت‌های اسلامی شهر قدس، روز گذشته (16 تیرماه) در واکنش به دستور نیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر مبنی بر لغو ممنوعیت ورود نمایندگان کنست و وزرای اسرائیلی به مسجدالاقصی، با صدور بیانیه‌ای تاکید کردند: اداره مسجدالاقصی تنها مربوط به مسلمانان و برعهده اداره اوقاف اسلامی قدس به نمایندگی از آنهاست و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگری صلاحیت تصمیم‌گیری در ارتباط با آن را نداشته و دستور غیر مسئولانه وی باطل بوده و اجرا نمی‌شود.

در این بیانیه که از سوی هیأت عالی اسلامی، شورای اوقاف و امور مقدسات اسلامی، ادره فتوای فلسطین، اداره قاضی القضاة و اداره اوقاف اسلامی و امور مسجدالاقصی در قدس صادر شده، آمده است: مسئولیت کامل پیامدهای این دستور و بروز هرگونه درگیری در مسجدالاقصی و شهر قدس بر عهده نتانیاهو است و هجوم و اقدامات نیروهای اشغالگر علیه مسجدالاقصی هیج حقی را در این رابطه برای آنها ایجاد نمی‎کند.

مراکز دینی باردیگر خواسته‌های خود برای بازگشایی باب المغاربه را که از سال 1967 به اشغال ارتش رژیم اشغالگر درآمده است، تکرار و بر ضرورت پایبندی به وضعیت دینی و تاریخی این مسجد در سال 1967 تاکید کردند.
 
در پایان این بیانیه آمده است: مسجدالاقصی به خواست خداوند و با حمایت دست اندرکاران تا روز قیامت مسجدی اسلامی باقی می‌ماند.
 
انتهای پیام

 

 

captcha