بررسی اندیشه‌های مصطفی ملکیان در مجله «خردورزی»
کد خبر: 4058966
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵

بررسی اندیشه‌های مصطفی ملکیان در مجله «خردورزی»

دوازدهمین شماره مجله «خردورزی؛ ویژه‌نامه اندیشه‌های معنویت مدرن» به همت مؤسسه فرهنگی ـ هنری شناخت منتشر شد.

به گزارش ایکنا، دوازدهمین شماره مجله تخصصی «خردورزی»، ویژه‌نامه «اندیشه‌های معنویت مدرن» به تبیین اندیشه‌ها، مسائل، انگاره‌ها، و چالش‌های «معنویت دینی و فرا دینی» می‌پردازد.با توجه‌ به بحث‌های متعدد مصطفی ملکیان، پیرامون پروژه‌های «معنویت عقلانی» یا «عقلانیت معنوی» و یا «معنویت و عقلانیت»، در ویژه‌نامه معنویت مدرن خردورزی به ابعاد و زمینه‌های فکری و شناختی مباحث نظری ایشان نیز پرداخته شده است.
 
مجله «خردورزی» در این شماره شامل سه پرونده با عناوین  فلسفه و معنویت، معنویت و انسان معاصر و معنویت فرادینی است. بخش فلسفه و معنویت شامل گفت‌وگو با رضا برنجکار با موضوع معنویت و عقلانیّت خودبنیاد و گفت‌وگو با بیژن عبدالکریمی، با موضوع تحقق معنویت در جهان مدرن است.
 
بخش معنویت و انسان معاصر نیز شامل گفت‌وگو با حمیدرضا مظاهری سیف با عنوان فقه، بنای تربیت انسان معنوی ندارد، گفت‌وگو با محمدعلی ترحینی، با موضوع معنویت مدرن، غایت نبرد تمدنی غرب، گفت‌وگو با سعید مستغاثی با عنوان ماهیت سینما با معنویت سازگار نیست و گفت‌وگو با مهدی مطهرنیا با موضوع متاورس و انسان معنوی است.
 
مباحث بخش معنویت فرادینی شامل گفت‌وگو با حجت‌الاسلام والمسلمین رضا غلامی با عنوان نقش نهاد دین در ترویج معنویت، گفت‌وگو با محمد جعفری با موضوع معنویّت عقلانی یا مرزبندی با دین و دیانت و گفت‌وگو با احمد شاکرنژاد با عنوان درآمدی بر معنویتِ بریکولاژ هستند.
 
یادآور می‌شود مجله «خردورزی» به مدیرمسئولی رفیع‌الدین اسماعیلی و سردبیری مجید رحیمی منتشر می‌شود. جهت دانلود نسخه الکترونیک این مجله اینجا کلیک کنید.
 
انتهای پیام
captcha