پیام تسلیت اداره کل قرآن و حدیث المصطفی در پی ارتحال استاد شهیدی‌پور
کد خبر: 4078383
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۸

پیام تسلیت اداره کل قرآن و حدیث المصطفی در پی ارتحال استاد شهیدی‌پور

اداره کل قرآن و حدیث جامعةالمصطفی العالمیه در پیامی ارتحال حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا شهیدی‌پور، پیشکسوت قرآنی کشورمان را تسلیت گفت.

پیام تسلیت اداره کل قرآن وحدیث المصطفی در پی ارتحال استاد شهیدی‌پور

به گزارش ایکنا، اداره کل قرآن و حدیث جامعةالمصطفی العالمیه درپیامی به مناسبت ارتحال پیشکسوت قرآنی، مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا شهیدی آورده است.

بسم الله الرحمن الرحیم
«و سِیقَ الَّذِینَ اتَّقَوْا رَبَّهُمْ إِلَى الْجَنَّةِ زُمَراً حَتَّى إِذا جاؤُها وَ فُتِحَتْ أَبْوابُها وَ قالَ لَهُمْ خَزَنَتُها سَلامٌ عَلَیْکُمْ طِبْتُمْ فَادْخُلُوها خالِدِینَ»

هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق / ثبت است بر جریده عالم دوام ما

خبر ناگوار هجران طائر قدسی؛ شیخ القراء و بقیةالحفاظ، حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین استاد شهیدی پور «طاب ثراه» موجب تألم گردیده و دل‌های مالامال از عشق به قرآن کریم را در غم و اندوه فرو نهاد.

تواضع و فروتنی این استاد بزرگ قرآن کریم و مشرب زیبا و دلنشین وی در حسن تعامل با طلاب و قرآنیان در کنار قدرت حافظه و استعداد سرشار و تسلط بر فنون و مبانی تلاوت و منابع قرائت، شخصیت بی نظیری از ایشان ساخت.

نقش مؤثر در توسعه قرآن کریم در جمهوری اسلامی ایران، پرورش خیل عظیمی از سربازان بین‌المللی قرآن کریم و تألیفات و تقریظات متعدد در حوزه قرآن کریم، بخشی از مآثر مؤثر و یادگار باقیات این استاد بزرگ است.

فقدان این خادم و معلم بزرگ قرآن کریم خسران عظیمی برای دلدادگان قرآن و عترت است و تا سال‌ها و دهه‌ها، قصه غصه این فراق بر خانواده مکرم؛ طلاب عزیز جامعةالمصطفی و جامعه قرآنی کشور، سنگین خواهد بود و از خداوند متعال، صبر و اجر برای همگان مسئلت می‌کنیم.

ان‌شاء‌الله همانگونه که در این دیار، جان نازنینش انیس با قرآن و قرین با اهل بیت بود؛ در روضه رضوان الهی و جنات نعیم نیز، با قرآن و اهل بیت محشور باشد.

وَسَلَٰمٌ عَلَیْهِ یَوْمَ وُلِدَ وَیَوْمَ یَمُوتُ وَیَوْمَ یُبْعَثُ حَیًّا

انتهای پیام
captcha