تربيت 400 طلبه حافظ قرآن در طرح ده ساله مدرسه علميه دارالسلام
کد خبر: 1187538
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۹
حجت‌الاسلام اسكندری خبر داد

تربيت 400 طلبه حافظ قرآن در طرح ده ساله مدرسه علميه دارالسلام

مدير مدرسه علميه قرآنی دارالسلام از برگزاری طرح ده ساله اين مدرسه با هدف پرورش چهارصد طلبه قرآنی در اين مدرسه خبر داد.


گروه حوزه‌های علميه: مدير مدرسه علميه قرآنی دارالسلام از برگزاری طرح ده ساله اين مدرسه با هدف پرورش چهارصد طلبه قرآنی در اين مدرسه خبر داد.


حجت‌الاسلام والمسلمين حسين اسكندری، مدير مدرسه قرآنی دارالسلام در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، با ذكر اين مطلب كه مدرسه دارالسلام تهران، يك مدرسه پيش حوزوی و قرآنی است، اظهار كرد: اين مدرسه با هدف تربيت طلاب مسلط و حافظ كلام الله از سال جاری تحصيلی راه اندازی شده است.


وی افزود: پذيرفته شدگان در اين مدرسه با مدرك سيكل و چهارم دبيرستان در اين مدرسه پذيرفته می‌شوند و به جمع طلاب حافظ می‎پيوندند؛ در اين مدرسه يك طرح بلند مدت ده ساله اجرا می‎شود كه در اين طرح، طلاب در پنج سال اول حافظ كل قرآن می‎شوند و با آموزش‎های دروس حوزوی، طلاب توانمند و خبره قرآنی پرورش می‎يابند.


اسكندری ادامه داد: طلاب پذيرفته شده از ابتدای سال تحصيلی جاری، تا كنون سه جزء از قرآن را حفظ كرده‌اند؛ اساتيد كامل حفظ قرآن از ساعت هفت تا هشت صبح برای طلاب برنامه دارند؛ نيم ساعت مرور و مباحثه روزانه در دستور كار طلاب قرار دارد و شنبه‎ها نيز همه طلاب موظف به شركت در آزمون حفظ هستند.


مدير مدرسه قرآنی دارالسلام تصريح كرد: به طور كلی مدرسه ما مدرسه قرآنی است و محور همه فعاليت‌ها قرآن است، طلاب در اين مدرسه علميه طی سه سال تجويد را در حد تخصصی فرا می‎گيرند و به استاد كامل قرآن مبدل می‎شوند.


اسكندری با اشاره به ثبت نام بيست نفر در اولين مرحله ثبت نام از طلاب، تصريح كرد: اين مدرسه در طول ده سال قرار است چهارصد طلبه را پذيرش و آنان را به طلاب قرآنی و حافظ قرآن مبدل كند.


لازم به ذكر است، مدرسه علميه دارالسلام با شماره تماس 77701818 در بزرگراه رسالت شرق، بعد از تقاطع شهيد باقری، نرسيده به چهارراه تيرانداز، روبروی پمپ بنزين رشيد شماره245 واقع شده است كه از طريق خط دو مترو ايستگاه شهيد باقری و خط سه اتوبوس‌های تندرو پايانه علم و صنعت می‌توان به آن دسترسی پيدا كرد.

captcha