اجرای برنامه‌های تفسيری در بقاع متبركه استان قم
کد خبر: 1240567
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۱
عزیزی خبر داد

اجرای برنامه‌های تفسيری در بقاع متبركه استان قم

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از سهمیه چهار هزار و 700 نفری استان قم در طرح حفظ این سازمان در قم و اجرای برنامه‌های تفسیری در بقاع متبرکه استان قم خبر داد.


گروه فعاليت‌های قرآنی: معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از سهمیه چهار هزار و 700 نفری استان قم در طرح حفظ این سازمان در قم و اجرای برنامه‌های تفسیری در بقاع متبرکه استان قم خبر داد.


حجت‌الاسلام والمسلمين علی عزيزی، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه استان قم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه قم، گفت: در تابستان سال جاری سه طرح فرهنگی قرآنی در بقاع متبرکه استان قم برگزار خواهد شد.


وی ابراز کرد: اولین طرح در ماه رمضان با عنوان ضيافت الهی شامل برنامه‌های مناسبتی، محافل قرآنی و ختم‌های قرآنی در تمام بقاع می‌‌شود و مراسم تفسير قرآن در برخی بقاع به جای سخنرانی‌ها برگزار شده و سعی می‌کنیم موضوعات در قالب تفسير قرآن ارائه شود.


عزیزی اجرای برنامه شب‌های قدر، سخنرانی‌های مذهبی و اقامه نماز صبح در برخی بقاع را از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان ذکر کرد.


معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: يكی از برنامه‌های زيبای ما ترويج قرآن از طریق برگزاری محافل قرآنی است که با دعوت از قاریان مصری انجام می‌شود و امسال حداقل دو برنامه با حضور این قاری در بقاع برگزار خواهد شد.


وی تأکید کرد: همچنین در طرح ضيافت الهی نیز شاهد اعزام مبلغين به نقاط محروم و دور دست هستیم که هر مبلغ یك ماه تمام اقامت می‌كند.


عزیزی بیان کرد: طبق فرمايش مقام معظم رهبری كه بقاع بايد به قطب فرهنگی تبديل شوند هيچ برنامه‌ای بهتر از آموزش قرآن برای پر کردن خلأهای آموزشی و اعتقادی در آموزش و پرورش نیست كه این طرح نشاط معنوی نام دارد.


وی افزود: سال گذشته 900 نفر در طرح نشاط معنوی در بقاع قم شرکت كردند و در پايان اردوی مشهد برای شركت كنندگان برگزار شده و برنامه‌های تفريحی ورزشی چون استخر نیز برای جوانان در دستور کار داشتیم.


معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ابراز کرد: در طرح نشاط معنوی مباحث ورزشی، اعتقادی و معنوی را شاهد هستیم و امسال اوقاف برای اوقات فراغت جزوه مشترکی برای کل بقاع دارد و همه اساتيد درس واحدی را تدريس می‌کردند كه با استفاده از آيات قرآنی حفظ موضوعی را آموزش می‌دهند و به عنوان درس‌ها 30 درس از 30 آيه قرآن طراحی شده است.


وی اظهار کرد: ثبت ‌نام طرح نشاط معنوی در حال انجام است و تا 10 خرداد پايان یافته و 8 تيرماه نیز طرح آغاز می‌شود و دوره تا 25 مردادماه ادامه خواهد یافت.


وی سومين طرح تابستانی را شروع دوره جديد حفظ قرآن ذكر كرد و افزود: استان قم سال گذشته بهترين استان کشور از حيث ثبت‌نام بود و بیش از 6 هزار نفر در طرح حفظ ما شركت كردند.


عزیزی ادامه داد: در این طرح برای افراد زير 12 سال خفظ جزء 30، افراد 12 تا 18 سال حفظ جزء 30 و جزء یکم و برای افراد بالای 18 سال برنامه تدریسی سه هزار و 500 نفر سال گذشته مرحله اول عبور كردند بخواهند ادامه دهند برنامه تداوم را خواهيم داشت.


وی ابراز کرد: در برنامه جديدی حفظ موضوعی قرآن در بقاع گنجانده شده است و سهميه امسال چهار هزار و 700نفر برای استان قم است ، هم‌اکنون ثبت ‌نام را شروع كرده‌ايم و ثبت نام تا ماه رمضان ادامه دارد.


وی اظهار کرد: دوره‌های جدید حفظ موضوعی و حفظ ترتیبی قرآن پس از ماه رمضان آغاز شده و تا هفته اول اسفند ادامه خواهد یافت سپس امتحان شفاهی و در ارديبهشت سال آينده نیز امتحان كتبی گرفته می‌شود.

captcha