ولایتمداری از توصیه‌های مهم شهدا به نسل امروز است
کد خبر: 1299896
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۰۶:۱۰

ولایتمداری از توصیه‌های مهم شهدا به نسل امروز است

امروز وظيفه ما در قبال شهدا عمل به فرمايشات مقام معظم رهبری، شهادت‌طلبی و گراميداشت خاطره آنها و احترام به خانواده‌هایشان است.



به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه كرمان، امير نادر علی‌دوست، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌ شرق ارتش روز دوشنبه، 15 مهرماه در يادواره شهدای خلبان در كرمان با گراميداشت ياد امام و شهدا گفت: جمهوری اسلامی ايران بدون نام و ياد امام راحل كه گل سرسبد شهدا هستند، معنايی ندارد.


وی افزود: كدام منزل از درگاه شهيدان مقرب‌تر است كه اگر به دوران دفاع مقدس برگرديم از رشادت‌ها و دلاورمردی‌های شهدای خلبان بسيار كتاب‌هايی می‌توان نوشت.


عليدوست تصريح كرد: اما به‌طور معمول در محافل شهدا و دفاع مقدس بيشتر به نيروهای پياده توجه شده است و فيلم‌ها و مستندهای بسيار كمی درباره شهدای خلبان ساخته‌ می‌شود.


فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌ شرق ارتش با بيان اينكه بالگردها بهترين وسيله برای مقابله با نيروهای چريك هستند، عنوان كرد: نيروهای چريكی بر مبنای غافلگيری نيروهای خودی عمل می‌كنند و به ‌دليل ضربه‌های جبران‌ناپذيری كه از بالگردها خورده بودند، ترس زيادی داشتند.


عليدوست بيان كرد: قبل از دوران دفاع مقدس شهيد محمدرضا وجدانی بر اثر سلاح‌های دشمن ضدانقلاب در كردستان به شهادت رسيد كه امنيت امروز كردستان مديون جانفشانی و رشادت‌های شهدای خلبان است.


وی با تأكيد بر اينكه در بسياری از عمليات‌ها امنيت نيروهای پياده بدون پشتيبانی نيروهای هوايی در حد صفر است، گفت: در عمليات‌ها هواپيماهای نيروی هوايی يا هوانيروز تا حد زيادی جلوی پيشروی دشمن را می‌گرفتند و از نيروهای پياده پشتيبانی می‌كردند.


فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش بیان كرد: خلبانان هوانيروز با شكار تانك‌ها و خلبانان هوايی با بمباران‌های هوايی ستون‌های زرهی دشمن را سركوب می‌كردند و در عمليات آفندی كه از سال دوم جنگ آغاز شد، شهدای خلبان در عمليات‌های ثامن‌الائمه، فتح‌المبين، بدر، خيبر و ... با انجام بيش از صدها پرواز عملياتی و چند تن بمباران موفق به ساقط كردن هواپيماهای دشمن شدند.


عليدوست متذكر شد: اوج اقتدار نيروهای هوايی و هوانيروز در پشتيبانی از نيروهای پياده مربوط به عمليات والفجر هشت در فاو می‌شود كه در آن عمليات هفت ناو جنگی و 74 هواپيمای دشمن در فاو نابود شد.


وی با اشاره به عمليات مشترك نيروی هوايی و ارتش در هفتم آذر‌ماه سال 59 ابراز کرد: پس از منهدم ساختن شناورها و هواپيماهای دشمن در آن عمليات به‌وضوح شاهد اقتدار نيروهای خلبان در كمرشكن شدن دشمن بوديم كه پس از آن نيروهای استكبار به كمك دشمن بعثی آمدند.


فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش با تأكيد بر اينكه رزمندگان اسلام با فرمان امام راحل وارد صحنه شدند و دشمن را نابود كردند، گفت: در جنگ نفت‌كش‌ها خلبانان نگذاشتند كه حتی يك روز نفت ايران قطع شود و صدها بار هواپيماهای عراقی كه به خارك حمله‌ور شده بودند را مهار كردند.


علی‌دوست عنوان كرد: امروز وظيفه ما در قبال شهدا عمل به فرمايشات مقام معظم رهبری، شهادت‌طلبی و گراميداشت خاطره شهدا و احترام به خانواده‌های آنها است.


وی افزود: ما علاوه بر پيروی از خط ولايت فقيه وظيفه داريم تا نسل حاضر را با خط شهدا و ايثارگران آشنا كنيم و با معرفت بخشيدن به نسل آينده در سالم‌سازی جامعه‌ای پويا برای اين مملكت بكوشيم.


فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌ شرق ارتش با اشاره به خواسته شهدا مبنی بر وحدت و يكپارچگی ملت خاطرنشان كرد: شهدا هرگز تمايل نداشتند كه جامعه جناح‌بندی شود، آنها فقط به دنبال پيروی از ولايت‌فقيه بودند و بايد بدانيم كه ايستادگی در مقابل زورگويان موجب ايجاد شعف برای فرزندان ما و نسل آينده می‌شود.

captcha