رژیم صهیونیستی با تحریک آمریکا و دیگر قدرت‌ها در مذاکرات اخلال می‌کند
کد خبر: 1315214
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۱
محمدنبی حبیبی:

رژیم صهیونیستی با تحریک آمریکا و دیگر قدرت‌ها در مذاکرات اخلال می‌کند

رژیم صهیونیستی در راه گفت‌وگوها سنگ‌اندازی می‌کند، این رژیم دشمن شماره یک ملت ایران است و با تحریک آمریکا و دیگر قدرت‌ها در مذاکرات اخلال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حزب مؤتلفه اسلامی، محمدنبی حبیبی، دبیرکل این حزب که در پایان نشست هفتگی دبیران حزب سخن می‌گفت، با اشاره به بزرگداشت مرحوم «عسگراولادی»، اظهار کرد: تکریم شخصیت عسگراولادی وظایف ما را در پیمودن راه و منش انقلابی وی دوچندان می‌کند، ما باید حافظ فرهنگ، اخلاق و آداب و فضایلی باشیم که او به نیکی برای جامعه انقلابی ما به یادگار گذاشته است.
وی افزود: مردم با حضور خود در تشییع پیکر پاک حبیب انقلاب نشان دادند، هر کس روابط خود را از روی صدق، انصاف، عدالت و اخلاص با امام جامعه اسلامی برقرار کند، مردم در تکریم و تعظیم او تردید نمی‌کنند.
حبیبی با بیان اینکه مرحوم عسگراولادی از بنیان‌گذاران حزب مؤتلفه اسلامی بود، تصریح کرد: وی در نشست‌های حزبی همواره بر پیمودن راه رهبری و هماهنگ بودن با آهنگ رهبری تأکید می‌کرد، این موضوع اولین و آخرین وصیت سیاسی وی است، ما وظیفه شرعی در پیمودن این راه را داریم و از حضرت باری‌تعالی خواستاریم که توفیق ادامه این راه را به مجموعه حزب مؤتلفه اسلامی عطا فرماید.
وی ادامه داد: آن قسمت از شخصیت مرحوم عسگر اولادی که تقریبا مغفول واقع شده، خصوصیات مدیریتی وی است، عسگراولادی در تصمیم‌گیری‌های جمعی به جای ساکت کردن اقلیت به قانع کردن اعتقاد داشت و بارها تذکر می‌داد که اکثریت هم نباید کارش به دیکتاتوری کشیده شود.
دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه مشورت‌پذیری مرحوم عسگراولادی در کارهای تشکیلاتی و غیر تشکیلاتی، زبان‌زد افرادی بود که از نزدیک با وی همکاری داشتند، تأکید کرد: وی  به استناد روایت از معصومین علیهم السلام که هر گاه دو نفر مؤمن برای کار خیری به مشورت بپردازند، خداوند متعال قول داده است که سومی این دو نفر باشد، روحیه مشورت‌پذیری بالایی داشت.
وی افزود: مرحوم استاد عسگراولادی اعتقاد راسخ داشت که در حوزه‌های مدیریتی، اتکای سیستم باید تا آنجا که ممکن است جایگزین اتکا به «فرد» شود.
حبیبی خاطرنشان کرد: برای آگاهی مدیران و ثبت در تاریخ می‌گویم که از حدود 15 سال پیش مرحوم عسگراولادی به اعضای شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی اعتراض داشت که چرا انتخاب وی به عنوان دبیرکل حزب را تکرار می‌کنند در نهایت با اتمام حجتی که با اعضای شورای مرکزی کرد و بر خلاف میل اعضای شورای مرکزی، از دبیر کلی حزب کناره‌گیری و موضوع را مدیریت کردند تا اصل تغییر دبیر کل در حزب مؤتلفه اسلامی تحقق پیدا کند.
وی ادامه داد: تقیّد مرحوم عسگراولادی به رعایت همه موازین اخلاق اسلامی نظیر تواضع، مشورت‌پذیری، احترام کامل به همه افرادی که در حوزه مدیریتی  همکاری داشتند، یک خصوصیت مثا‌ل‌زدنی بود.
دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد تازه‌ترین گفت‌وگوها در ژنو در مورد پرونده هسته‌ای ایران، اظهار کرد: از اینکه رژیم صهیونیستی از گفت‌وگوها ناراضی است فهمیده می‌شود که دیپلمات‌های ما تا کنون درست عمل کرده‌اند.
وی افزود: رژیم صهیونیستی در راه گفت‌وگوها سنگ‌اندازی می‌کند، این رژیم دشمن شماره یک ملت ایران است و با تحریک آمریکا و دیگر قدرت‌ها در مذاکرات اخلال می‌کند.
حبیبی ادامه داد: برای اولین‌بار سخن از یک توافق برای رسیدن به یک  فرآیند برای حل مناقشات هسته‌ای ایران است؛ ما امیدواریم گفت‌وگوها به نتیجه برسد و بهانه‌جویی‌های دشمنان اسلام از نظام خاتمه یابد.
وی افزود: تیم مذاکره‌کننده کشورمان کار سختی پیش رو دارند و ما برای آنان آرزوی موفقیت داریم و مادامی که در چارچوب‌های مشخص از سوی نظام حرکت کنند، از آنان حمایت خواهیم کرد، بی‌تردید اگر توفیقی در این دور مذاکرات نصیب شود مدیون حضور عظیم مردم در بزرگداشت یوم‌الله 13 آبان هم هستیم.
دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به تأخیر افتادن مذاکرات ژنو 2، بیان کرد: طرفین مناقشه در سوریه تا زمانی که مخالفان دولت قانونی سوریه بر راه حل نظامی تأکید دارند،  به نتیجه نخواهند رسید.
وی افزود: آن‌ها به توافقات در ژنو یک عمل نکردند و یک دوره طولانی ترور، کشتار و وحشت به مردم سوریه تحمیل شد و در برابر اراده ملت سوریه و مقاومت این کشور قرار گرفتند، ارتش و ملت سوریه پاسخ قاطعی به آنان داده است.
حبیبی با اشاره به اختلاف گروه‌های معارض ملت سوریه، تصریح کرد: معارضین هرگز به وحدت نخواهند رسید، اگر هم به قدرت برسند، جنگ داخلی در سوریه تازه شروع خواهد شد.
دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی همچنین در مورد تصویب لایحه اصلاح بودجه سال 92 و تلاش‌های دولت در مورد ارائه به موقع بودجه سال 93، اظهارکرد: پیش‌بینی درآمدها و برآورد هزینه‌ها که اصلی‌ترین وظیفه دولت در بودجه‌نویسی است، نباید به فراموشی سپرده شود و دولت کنونی باید مراقب باشد که دچار برخی از خطاهای دولت‌های گذشته نشود.
وی افزود: اگر پیش‌بینی‌ها و برآوردها واقعی نباشد دچار آسیب کسری بودجه کاذب خواهیم شد.
حبیبی با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و برخورد دولت با منابع حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، تصریح کرد: اعداد و ارقام اعلامی دولت با اعداد و ارقام واقعی در مورد پیش‌بینی درآمدها و برآورد هزینه‌ها در باره اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها جای تردید دارد، دولت و مجلس در مدیریت منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها و نیز احصاء این درآمدها باید دقیق عمل کنند.
وی در پایان با گرامیداشت شهدای کربلا و نیز تعظیم شعائر عاشورا، خاطرنشان کرد: ملت ایران در پرتو فرهنگ عاشورا و در پایبندی به ولایت فقیه در برابر زیاده‌خواهی استکبار جهانی، به مقاومت و مبارزه ادامه دهد و انقلاب را در پیچ مهم تاریخی که در پیش دارد یاری رساند.

captcha