روایت زندگی شهید چمران از تولد تا بازگشت به ایران در «مرد رویاها»
کد خبر: 1324176
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۹
شجاعی خبر داد:

روایت زندگی شهید چمران از تولد تا بازگشت به ایران در «مرد رویاها»

گروه ادب: قائم مقام انتشارات نیستان گفت: «مرد رویاها» عنوان اثر جدید سید مهدی شجاعی است که به بررسی زندگی شهید چمران از تولد تا لحظه بازگشت به ایران می‌پردازد.


سید مظفر شجاعی، قائم مقام انتشارات نیستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، از انتشار کتاب «مرد رویاها» به قلم سید مهدی شجاعی درباره شهید چمران خبر داد و اظهار کرد: این کتاب به بررسی زندگی شهید چمران از تولد تا لحظه بازگشت به ایران می‌پردازد.



وی ادامه داد: قسمت نخست این اثر با آشنایی و ابراز علاقه همسر آمریکایی چمران به وی آغاز می‌شود و سپس ماجرایی را در مورد وی بیان می‌کند که نشان از این دارد که وی فرزندخوانده پدر و مادر آمریکایی او به شمار می‌رود. فصل دوم از این اثر نیز روایتی است از تحصن شهید چمران در سازمان ملل به منظور اعتراض به جنایات رژیم شاه در زندان‌های ساواک در ایران و بازتاب‌های رسانه‌ای آن.



شجاعی گفت: فصل سوم این کتاب از ادامه مبارزات و اعتراضات چمران و دوستانش در آمریکا و ماجرای حضورشان در سفارتخانه ایران در واشنگتن آغاز می‌شود و گزارش مهیجی از اقدام چمران و دوستانش برای ورود به سفارت را منتشر می‌کند.



وی افزود: فصل چهارم این اثر با ماجرای ازدواج چمران و ماریا(همسرش) در آمریکا آغاز می‌شود و در ادامه ماجرایی خواندنی از دستگیری برادر محمدرضاشاه در فرودگاه سوئیس به دلیل حمل مواد مخدر روایت می‌شود که واکنش‌های بین‌المللی و عکس‌العمل چمران به آن را به نمایش می‌کشد.



قائم مقام انتشارات نیستان اظهار کرد: بخش‌های پایانی این اثر به آشنایی شهید چمران و امام موسی ‌صدر می‌پردازد و همچنین به روایت مبارزات او در لبنان می‌پردازد.

captcha