اعزام بیش از 8 هزار نفر از ‌بیرجند به حج عمره
کد خبر: 1326264
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۹
نوفرستی خبر داد:

اعزام بیش از 8 هزار نفر از ‌بیرجند به حج عمره

گروه اجتماعی: مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی از اعزام هشت هزار زائر به عمره مفرده از فرودگاه بیرجند خبر داد و گفت: نخستین اعزام این زائران نهم دی‌‌ امسال انجام می‌شود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، ابوالفضل نوفرستی، مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی شب گذشته، 10 آذر در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هر پنج روز یک پرواز به‌سمت بیت‌الله الحرام انجام می‌شود، گفت: در هر پرواز دو کاروان 160 نفره و 125 نفره اعزام می شوند.



وی با بیان اینکه در مرحله اول اعزام‌ها 35 کاروان به عمره اعزام می‌شوند، تصریح کرد: مرحله دوم اعزام‌ها از ششم فرودین ماه سال آینده آغاز و تا ماه مبارک رمضان ادامه دارد.



مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اعزام این زائران نیازمند هماهنگی بین دستگاه‌های ذیربط است در مجموع هشت هزار زائر خراسان جنوبی در قالب 70 کاروان به عمره اعزام می‌شوند.



مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی، کمبود امکانات در حین بررسی زائران برای ورود به فرودگاه را یکی از مشکلات فراروی زائران هنگام سفر برشمرد و افزود: مقرر شد برای رفع این مشکل از سالن چند منظوره ستاد حوادث استان برای ورود و خروج زائران استفاده شود.



مهدی عیدی‌زاده، مدیر عامل فرودگاه خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: این فرودگاه از دو سال گذشته در بحث عملیات حج عمره و عتبات جزء فرودگاه‌های مطرح کشور محسوب می‌شود.



وی با بیان اینکه از سال 87 که مرز هوایی استان فعال شده زائران به‌صورت مستقیم به حج اعزام می‌شوند، تصریح کرد: بسیاری از استان‌هایی که هم‌زمان با خراسان جنوبی در این مورد اقدام کرده‌اند هنوز غیر‌فعال هستند.



مدیر عامل فرودگاه خراسان جنوبی درباره تأخیرات پروازی گفت: باید برنامه‌ریزی شود که کاروان‌ها  به‌موقع در فرودگاه حضور یابند تا تحویل بار آنها به‌موقع انجام شود.



سیدمرتضی موسوی، رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه خراسان جنوبی هم بر بررسی صحیح بودن گذرنامه‌های زائران قبل از انجام سفر تأکید کرد و یادآورشد: ‌ گذرنامه‌ها باید از زمان اعزام حداقل هفت ماه اعتبار داشته باشند.

captcha