دانشنامه امام حسن مجتبی (ع) در پایگاه حوزه‌ نت منتشر شد
کد خبر: 1337263
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۳

دانشنامه امام حسن مجتبی (ع) در پایگاه حوزه‌ نت منتشر شد

گروه حوزه‌های علمیه: به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت دومین ستاره آسمان ولایت و امامت، دانشنامه امام حسن مجتبی(ع) به همت مرکز تحقیقات کامپیوتر علوم اسلامی بر روی شبکه جهانی حوزه‌ نت منتشر شد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، دانشنامه کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) با 193 مطلب بر روی پایگاه حوزه‌نت قرار گرفت.



بنا بر این گزارش، جمع‌آوری شمار فراوانی از مطالب خواندنی پیرامون شخصیت اجتماعی و سیاسی امام حسن(ع) و تسهیل در امر پژوهش محققان حوزه و دانشگاه از جمله مطالبی است که در این نرم‌افزار گردآوری شده است.



این نرم‌افزار شامل مطالب گوناگون مانند گزیده کتاب، پرسش و پاسخ، چکیده پایان‌نامه و مقالات در قالب 11 نمایه اصلی و چهار نمایه فرعی است که به سهولت در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.



شناسنامه امام، دوران قبل و پس از امامت از نمایه‌های اصلی این دانشنامه است که صلح امام حسن(ع)، اخلاق و فضائل حضرت، نگاهی به واپسین روزهای عمر امام (ع) از دیگر نمایه‌های اصلی این دانشنامه است.



لازم به ذکر است، ولادت امام حسن(ع)، ویژگی‌های ظاهری، کنیه و القاب امام، خانواده امام، شهادت پدر، دوران پیش از پدر و مهربانی با یتیمان از نمایه‌های فرعی این دانشنامه است.



یادآور می‌شود، علاقه‌مندان می‌توانند برای استفاده از مطالب این دانشنامه به نشانی http://www.hawzah.net/fa/Subjects.html?AssetID=0&SubjectId=4926 مراجعه کنند.

captcha