سوگواری اربعین حسینی؛ بزرگترین مراسم تاریخ بشریت/ اثبات حق‌طلبی نظام به دنیا
کد خبر: 1344740
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۲
آیت‌الله ایمانی اظهار کرد:

سوگواری اربعین حسینی؛ بزرگترین مراسم تاریخ بشریت/ اثبات حق‌طلبی نظام به دنیا

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه مراسم زیارت اربعین در کربلا‌ ‌به بزرگ‌ترین مراسم عزاداری دینی در جهان تبدیل شده است، گفت: امروزه میلیون‌ها انسان علی‌رغم خطراتی که آن‌ها را تهدید می‌کند، برای زیارت اربعین راه می‌افتند و خود را به کربلا می‌رسانند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس جمعه، 29 آذر‌ در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به فرا‌رسیدن ایام اربعین حسینی گفت: امروز مراسم زیارت اربعین در کربلای معلا به بزرگ‌ترین مراسم عزاداری دینی در جهان تبدیل شده است، یعنی در زیر این آسمان و روی این زمین مراسمی به‌عنوان تجلیل از یک شخصیت مثل روز اربعین در کربلا سراغ نداریم که بیش از چند ده میلیون انسان بیایند و زیارت کنند و برگردند و این بزرگ‌ترین مراسم در تاریخ بشر است.



آیت‌الله ایمانی، پیاده‌روی اربعین را از بزرگ‌ترین پیاده‌روی‌های جامعه بشری دانست و گفت: میلیون‌ها انسان علی‌رغم خطراتی که آن‌ها را تهدید می‌کند، برای زیارت اربعین راه می‌افتند و خود را به کربلا می‌رسانند.



اربعین، اثری در فکر و شعور انسان به‌جا می‌گذارد



رئیس شورای فرهنگ عمومی فارس خاطرنشان کرد: چهل و اربعین یک اثری در فکر، اندیشه، شعور و درک انسان به‌جا می‌گذارد و روز اربعین از نظر ما اهمیت و عظمت و حضور مردم به مراتب از روز عاشورا بیشتر است و راهپیمایی عظیم چند میلیونی که برای اربعین امام حسین(ع) راه می‌افتد آثار و برکات فراوانی برای جامعه شیعه دارد.



امام جمعه شیراز با اشاره مذاکرات ژنو گفت: بعد از مسئله امضای توافقنامه، آمریکا بر اساس خوی استکباری خودش هر روز به بهانه‌ای ملت بزرگ ایران را تحقیر کرد؛ یک روز به بهانه اینکه ما حق غنی‌سازی را در توافقنامه امضا نکرده‌ایم؛ یک روز به بهانه اینکه همه گزینه‌ها روی میز است؛ یک روز به بهانه اینکه تحریم‌ها را تشدید می‌کنیم یک روز به بهانه اینکه ما اجازه نمی‌دهیم تحریم‌ها از بین برود و ... همه این‌ها برگرفته از خوی استکباری است که در دولتمردان آمریکا وجود دارد و دیده می‌شود.



وی تأکید کرد: توافقنامه انجام شود و یا نشود دو مطلب برای مردم دنیا روشن شد نخست اینکه عهدشکنی و قانون‌شکنی و خوی استکباری نظام سلطه آمریکا؛ که مسئله توافقی که همه دنیا روی آن حساس بودند و ساعت‌ها و روزها افکار و اندیشه رجال سیاسی دنیا را به خودش مشغول کرد آمریکا آن را به بازیچه می‌گیرد و دوم پاکی و صلابت و محبت‌آمیز بودن حرکت ما و واقع‌بینی مردم و دولتمردان ما و حق‌طلبی نظام ما برای دنیا ثابت شد.



دنیا فهمید ‌ایران دنبال سلاح هسته‌ای نیست



آیت‌الله ایمانی گفت: دنیا فهمید ایران اسلامی دنبال سلاح هسته‌ای نیست و می‌خواهد فناوری هسته‌ای را برای اهداف صلح‌آمیز داشته باشد و پای میز مذاکره آمد اما این غرب و نظام استکباری آمریکاست که حاضر نیست به وعده‌هایی که امضا کرده است، پایبند باشد.



نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود پس از توصیه به رعایت تقوی و پرهیز از محرمات گفت: کانون گرم خانواده به‌وسیله ازدواج شکل می‌گیرد و ازدواج برکات و آثار فراوانی دارد از جمله اینکه ازدواج عامل بقای نسل انسان است و به‌وسیله آن نسل انسانی از انقراض و تباهی و سقوط، نجات پیدا می‌کند.



وی افزود: خدای متعال مرد و زن را از یک جنس آفرید؛ مردان و زنان در ویژگی‌های انسانی مشترک هستند و در خصوصیات انسانی همسنگ و هم‌تراز هستند و این نکته جز نعمت‌های بزرگ الهی است.



آیت‌الله ایمانی خاطرنشان کرد: خدای بزرگ می‌فرماید که ما مردان و زنان را از یک جنس آفریدیم و خلق کردیم و روی این نکته عنایت دارد و واقعاً نعمتی بزرگ و شایسته است که همسر انسان از یک سنخ و با یک خصوصیات مشترک آفریده شده باشند که قدرت درک یکدیگر را داشته باشند.



امام جمعه شیراز با اشاره به آیاتی از کلام‌الله وحی درباره همسر گفت: آنچه خدای متعال برای ما قرار داده، این است که فضای تفاهم برای زن و مرد با یک جنس بودن آن‌ها فراهم شود و فرزندانی شکل بگیرد و نسل انسان پایدار باقی بماند.



لزوم ترویج سبک زندگی اسلامی



وی خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز سبک زندگی غربی بر سبک زندگی اسلامی ما اثر گذاشته و رهاورد‌های غلطی از غرب در زندگی اسلامی ما رخنه کرده است و یکی از آن‌ها این است که ازدواج را به تأخیر می‌اندازند و از داشتن فرزندان متعدد نیز جلوگیری می‌کنند و بهانه آن‌ها نیز معیشت است در حالی‌که قرآن مجید می‌فرماید که خدای متعال روزی افراد را می‌رساند البته با تلاش و کوششی که مردان و زنان دراین عرصه انجام می‌دهند.



آیت‌الله ایمانی با اشاره به آیه 72 سوره نحل «...  وَجَعَلَ لَکُم مِّنْ أَزْوَاجِکُم بَنِینَ وَحَفَدَةً وَرَزَقَکُم مِّنَ الطَّیِّبَاتِ...؛ ...  از همسرانتان براى شما پسران و نوادگانى نهاد و از چیزهاى پاکیزه به شما روزى بخشید...» گفت: خدای متعال روزی شما را از پاکی‌ها و طیبات می‌دهد و بعد سرزنش می‌کند کسانی را که از روی مسائل معیشتی از داشتن فرزند و ازدواج جلوگیری می‌کنند و می‌فرماید «... أَفَبِالْبَاطِلِ یُؤْمِنُونَ وَبِنِعْمَتِ اللّهِ هُمْ یَکْفُرُونَ؛ ... آیا [باز هم] به باطل ایمان مى‏آورند و به نعمت خدا کفر مى‏ورزند» آیا نمی‌بینند که رزق و روزی افراد بوسیله خدای متعال تأمین می‌شود.



نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: خداوند در آیه فوق سه نکته را بیان می‌فرماید نخست اینکه همسران از یک جنس هستند؛ دوم ازدواج برای بقای نسل انسانی است و سوم روزی‌دهنده انسان‌ها خدای بزرگ است و باید این اعتقاد در وجود ما ریشه داشته باشد و پایدار باقی بماند.

9 دی، خروشی حسینی و خیزشی عاشورایی بود



وی در ادامه سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن سالروز 9 دی‌‌ گفت: نهم دی یکی از نعمت‌های بزرگ پروردگار عالم به به ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی بود که در سال 1388 اتفاق افتاد و نهم دی روز حرکت مردمی و خودجوش و متکی بر ایمان و اراده الهی و حضور در لحظه نیاز، خروشی حسینی و خیزشی عاشورایی بود.



آیت‌الله ایمانی تصریح کرد: 9 دی یکی از قله‌های فراموش نشدنی نظام اسلامی و بالاخره یک حرکت دینی اسلامی بود که دست خدای متعال آن را هدایت کرد و این روز را نباید فراموش کرد.

captcha