اولین همایش بزرگ آموزش عملی نماز در مراغه برگزار شد
کد خبر: 1347018
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۳

اولین همایش بزرگ آموزش عملی نماز در مراغه برگزار شد

گروه اجتماعی: اولین همایش آموزش عملی نماز با محوریت آموزش اصولی نماز در مدارس، در شهرستان مراغه برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، دهقان، مسئول ستاد اقامه نماز اداره کل آموزش و پرورش استان امروز، 4 دی در اولین همایش بزرگ آموزش عملی نماز، این اقدام را جرقه طرح بزرگی در راستای آموزش نماز در مدارس عنوان کرد و گفت: بهترین زمان برای آموزش نماز دانش آموزان، دوران اول ابتدایی بوده و دبیران باید به این موضوع اهمیت بیشتری دهند.



دهقان با اشاره به اینکه از سوی دولت بخشنامه زمانبندی نماز به صورت رسمی به مدارس کل کشور ارسال شده است افزود:بخشنامه ای از سوی دولت و وزارت آموزش و پرورش مبنی بر 30دقیقه زمان نماز در مدارس از طریق بخشنامه رسمی ارسال شده است که با همکاری مدیران در مدارس اجرا خواهد شد.



مسئول ستاد اقامه نماز آموزش و پرورش استان گفت: مربیان و مدیران مدارس می توانند از طریق راه های مختلف دانش آموزان را به خواندن نماز اول وقت تشویق کنند؛ جایگاه شهرستان مراغه در نماز رتبه اول استان است.



همچنین در این مراسم، حجت الاسلام امیری، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان بر لزوم توجه مسئولان آموزش و پرورش و مدیران مدارس به آموزش نماز تاکید کرد و افزود: با توجه به تجربیات و گفته کارشناسان اولین و موثر ترین گام در آموزش نماز برای دانش آموزان مقطع ابتدایی است و مسئولان و دبیران ابتدایی به این موضوع توجه و اهمیت بیشتری داشته باشند.



وی با انتقاد از مسئولان آموزش و پرورش گفت: برخی از مدارس شهرستان مراغه مجهز به نمازخانه نیست.



حجت‌الاسلام امیری یکی دیگر از مشکلات دانش‌آموزان در مدارس را وضعیت نامطلوب سرویس‌های بهداشتی و وضوخانه های مدارس اعلام کرد و از مسئولان آموزش و پرورش شهرستان خواست در برطرف کردن این مشکلات همکاری داشته باشند.

captcha